شناسهٔ خبر: 31815388 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

روحانی در جمع مردم استان بوشهر:

دولت در این شرایط سخت در کنار ملت است

صاحب‌خبر -

رئیس‌جمهور گفت: تورم امسال‌مان بیش از ۲۰ درصد بوده اما توان ما برای افزایش حقوق و دستمزد بیش از این نبوده و امیدواریم برای سال آینده با کمک همدیگر بتوانیم شرایط مطمئن‌تری را برای مردم به وجود آوریم.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم استان بوشهر و در ورزشگاه کنگان، گفت: بسیار خوشحالم که برای هفتمین بار به استان دلاور بوشهر سفر می‌کنم و در هر سفری به این استان شاهد یک حرکت بسیار مهم در زمینه اقتصادی بودیم.
وی با اشاره به حضور مردم در اجتماعات دینی و ملی گفت: مردم با حضورشان اعلام کردند که ممکن است شما سختی‌ها و مشکلاتی را برای ما به وجود آورید اما نخواهید توانست ملت بزرگ ایران را در برابر خودتان تسلیم کنید. این ملت، ملتی شجاع و مقاوم در برابر انواع توطئه‌های شما بوده و خواهد بود.
روحانی خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که دشمنانمان در یک سال گذشته تمام توان خودشان را برای فشار بر زندگی مردم وارد آوردند و امید آنها این بود که مردم را از مسیرشان، دین‌شان، انقلاب‌شان، نظام‌شان و اعتقاداتشان جدا کنند اما این مردم سختی‌های زندگی را پذیرفتند و به دشمنان این سرزمین با صدای بلند پاسخ منفی دادند.
رئیس قوه مجریه تأکید کرد: دولت در این شرایط سخت با همه توان در کنار ملت خواهد بود. ما به حول و قوه الهی و با همه امکانات و توانی که از آنِ ملت ایران است به کمک مردمی که سختی‌های بیشتری را امروز تحمل می‌کنند و مردمی که دارای درآمد ثابت هستند امروز سخت‌ترین مشکلات را خواهند داشت. آنهایی که درآمدشان متغیر است به طور طبیعی خودشان را با شرایط تطبیق می‌دهند به همین دلیل در بودجه سال آینده که تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم برای آنهایی که درآمد ثابت دارند و همه کارمندان چه آنهایی که مشغول کارند و بازنشستگان که مجموعه کارمندان و بازنشستگان حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و برای همه کارگران که شامل جمعیتی حدود ۱۴ میلیون نفر هستند تلاش کردیم بتوانیم حقوق و مستمری آنها را در کارمندان حدود ۲۰ درصد و برای کارگران بیش از ۲۰ درصد افزایش دهیم.
روحانی با تأکید بر اینکه امسال مردم در مقاطعی مشکلات داشتند و هنوز هم دارند، گفت: همانطور که در دولت به اعضای هیأت دولت مؤکداً توصیه کردم باید همه توان دولت و مسئولین، مدیران و کارمندان در سراسر کشور به گونه‌ای باشد که انشاءالله شب عید مردم بتوانند تا حدی احساس راحتی کنند و از خدا بخواهیم که برای سال آینده شرایط بهتری را داشته باشیم. اولین حمایت ما از آنهایی است که دارای حقوق ثابت هستند، دومین حمایت ما از اقشاری است که در فشار هستند و اقشاری هستند که دارای نیازمندی بیشتری هستند.
وی در مورد اشتغال جوانان بیان داشت: همه تلاش‌مان را درباره اشتغال جوانان باید به کار گیریم، وضع اشتغال ما در سال ۹۷ مناسب بوده اما نسبت به افرادی که در طول سالیان گذشته در جمع بیکاران قرار داشتند متأسفانه باز هم بیش از ۳ میلیون نفر بیکار داریم و این تلاشمان را باید ادامه دهیم. من به ملت بزرگ ایران و مردم عزیز استان بوشهر و مردم شهرستان کنگان اعلام می‌کنم علیرغم اینکه تمام تلاش‌ها بر این بود که در سال ۹۷ توسعه‌ای نداشته باشیم و می‌خواستند کاری کنند که دولت تمام پروژه‌ها را به زمین گذارد و حداکثر بتوانیم مواد و کالاهای مورد نیاز مردم را در اختیارشان بگذاریم به حول و قوه الهی تاکنون بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ برای پروژه‌های عمرانی را پرداخت کرده‌ایم و امیدواریم در این چند روز هم در حد امکان این رقم را افزایش دهیم.
وی بیان داشت: برغم اینکه آمریکا، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه با همه توان به مردم ایران فشار وارد می‌کند، اما ما راه خود را ادامه خواهیم داد و رابطه خود با همسایگان عزیزمان را روز به روز توسعه خواهیم داد.
روحانی با اشاره به سفر خود به کشور عراق گفت: رابطه ایران و عراق، الگویی نمونه در منطقه است. آماده ایم با همه همسایگان مثل عراق، بهترین روابط را داشته باشیم.آیت الله سیستانی از افتخارات شیعه در جهان است.اراده تمام مراجع عظام و نخبگان دو کشور، تعمیق روابط صمیمی ایران و عراق است. رابطه با همسایگان را روز به روز توسعه خواهیم داد.
رئیس جمهور با اشاره به ملاقات‌های خود با مراجع بزرگ کشور عراق از جمله آیت‌الله سیستانی که وی را افتخار شیعیان جهان معرفی کرد، گفت: سفر ۳ روزه به عراق و توافق‌هایی که با این کشور انجام شد به این معناست که رابطه ما تنها رابطه دو دولت نیست بلکه رابطه تمام اقشار و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی است.

افتتاح رسمی فازهای ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی با حضور رئیس‌ جمهور
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز یکشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر ضمن افتتاح و بازدید از فازهای ۱۳و ۲۲، ۲۳ ،۲۴ پارس جنوبی در شهرستان کنگان، با توضیحات وزیر نفت و مدیران و متخصصان این فازها، در جریان روند احداث این مجموعه عظیم پالایش گاز و تولید محصولات گوناگون در آن و نیز طرح‌های توسعه‌ای فازهای پارس جنوبی قرار گرفت.
رئیس جمهور با حضور در یادمان شهدای صنعت نفت و گاز کشور یاد و خاطره مجاهدت‌های آنان را گرامی داشت و هنگام پرده‌برداری از یادمان بهره‌برداری از فازهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی، اظهار داشت: با افتخار به همه مهندسان، کارکنان و زحمتکشان‌ و با تبریک به ملت بزرگ ایران، در روز میلاد امام نهم، حضرت جواد(ع) با نام خداوند و توسل به ارواح طیبه معصومین (ع) فاز ۲۲، ۲۳و ۲۴ پارس جنوبی را افتتاح می‌کنیم.
فاز ۱۳ پارس جنوبی با چهار سکوی دریایی، ۳۸ حلقه چاه و چهار خط لوله به طول هر کدام ۹۰ کیلومتر، فازی صد در صد ایرانی در همه مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی است.
فاز ۱۳ با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه یک و نیم میلیون تن ال پی جی، و یک میلیون تن اتان در ساحل کنگان اجرا شده که ارزش محصولات تولیدی این فاز پنج میلیون دلار در روز است.
همچنین فاز ۲۲، ۲۳ و ۲۴ میدان گازی پارس جنوبی با چهار سکوی دریایی، ۳۸ حلقه چاه و سه خط لوله در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان واقع شده است.
این فازها که همه مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی تجهیزاتش صد در صد ایرانی است ۲ میلیارد فوت مکعب گاز را از دریا به خشکی منتقل می‌کند.
فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی برای تولید روزانه ۵۶ میلیون متر مکعب گاز، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه یک و نیم میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان طراحی و ساخته شده که ارزش محصولات تولیدی این فازها روزانه ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.
با بهره‌برداری از این فازها روزانه ۱۱۳ میلیون متر مکعب گاز غنی، ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۱۵۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۸۰۰ تن گوگرد گرانول به ظرفیت تولید اضافه و همچنین سالیانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گاز مایع و ۲ میلیون تن اتان به عنوان خوراک اصلی صنایع پتروشیمی تولید می‌شود.
تمامی این مراحل با اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد دلار ساخته شده ‌و ایران برای نخستین بار در برداشت گاز از این میدان مشترک از قطر پیشی می‌گیرد.
اجرای این طرح‌ها که با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به کنسرسیوم‌هایی متشکل از پیمانکاران، مشاوران و سازندگان ایرانی واگذار شده، با بهره‌گیری از حداکثر توان و تخصص شرکت‌های داخلی به مرحله بهره‌برداری رسیده است. فارس

نظر شما