شناسهٔ خبر: 31815310 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نعیم قاسم:

در رویارویی فراگیر با آمریکا هستیم

شیخ نعیم قاسم گفت که ما در یک رویارویی واقعی با آمریکا به سرمی بریم. این رویارویی نظامی نیست بلکه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسمی در شهرک "قبریخا" در جنوب این کشور گفت: آمریکا امروز سرکرده ظالمان در جهان است. شما هیچ گونه انحراف یا فساد یا کشتار یا جرم یا نقض حقوق بشر یا ویران کردن آب و خاکی را نمی‌بینید که آمریکا در آن دست نداشته باشد و در پس پرده آن نباشد. آمریکا این اقدامات را یا مستقیم یا به طور غیرمستقیم از طریق ابزار‌ها و مزدوران خود انجام می‌دهد، زیرا می‌خواهد بر جهان سلطه یابد. در نتیجه، رویکرد‌های فکری و سیاسی دیگران هرچه که باشد، آمریکا به دیدگاه یا نظرات یا برداشت‌های دیگران احترامی نمی‌گذارد.

نعیم قاسم اظهار داشت: «آمریکا فقط به فکر زندگی خودش است لذا در تعبیر‌ها و سخنان روسای جمهور آمریکا می‌شنویم که همواره می‌گویند که این موضع گیری فلان کشور یا موضعگیری فلانی به نفع مالیات دهندگان آمریکایی است. یعنی به خاطر ملت آمریکا می‌تواند (بمباران) ناکازاکی و هیروشیما روی دهد و بمب‌های هسته‌ای ساخته شود که صد‌ها هزار نفر را می‌کشد. یعنی به خاطر ملت آمریکا می‌تواند یمن و عراق و فلسطین و سوریه و افغانستان و هر کشوری در جهان ویران شود و حتی به ونزوئلا و دیگر مناطق حمله شود. همه این‌ها برای اینکه ملت آمریکا با رهبران ظالم خود در آسودگی و راحتی زندگی کنند؛ حتی اگر این امر به معنای از بین رفتن همه انسان‌ها باشد».

وی افزود: «آن‌ها (دشمنان) می‌خواهند که ما در همه چیز برده آن‌ها باشیم، اما خداوند نمی‌پذیرد که ما برده باشیم. درنتیجه باید آزاده باشیم و سرزمین خویش را آزاد کنیم و در برابر هرگونه استعمارگر و متجاوز برای حفظ کرامت و تربیت نسل‌های آینده خود بایستیم».

شیخ نعیم قاسم گفت که ما در یک رویارویی واقعی با آمریکا به سرمی بریم. این رویارویی نظامی نیست بلکه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی است. در برخی موارد ممکن است به شیوه‌های مختلف مستقیم یا غیر مستقیم و یا نظامی باشد. اما رویارویی با آمریکا بدون استثناء در همه ابعاد است. آمریکایی‌ها جنگ سخت و نرم و دیگر اشکال جنگ را در هم آمیخته اند و امروز ما با جنگ‌های متنوعی روبرو هستیم که آمریکا و اسرائیل و طرف‌های منحرف بین المللی برای فشار بر ما آن را به راه انداخته اند تا اینکه ما در مواضع مختلف خود خواه در زمینه فرهنگی یا اجتماعی یا اقتصادی یا نظایر آن ضربه بخوریم.

دبیرکل حزب الله گفت: تحریم‌های آمریکا علیه مقاومت بحشی از جنگ است، اما آیا مقدر شده که آمریکا موفق شود؟ البته که نه. زیرا صبر و آمادگی ما بخشی لاینفک از رویارویی است که به خواست خداوند در آن پیروز خواهیم شد چرا که حق با ما است و ما صاحب سرزمین و کرامت و آینده روشن هستیم. اما باید تلاش و مبارزه و مقاومت کنیم. ضرورتا هر تصمیمی که آمریکا می‌گیرد، عملی نمی‌شود. تجربه‌های زیادی در این باره پیش روی ما است. آن‌ها تصمیم گرفتند که سوریه را ویران و سوریه را از محور مقاومت جدا کرده و به سمت اسرائیل ببرند، اما هشت سال گذشته و سوریه استوار و پابرجا در محور مقاومت باقی ماند. از ده‌ها سال پیش می‌خواستند که فلسطین را به رژیم صهیونیستی اختصاص دهند، اما تاکنون نتوانسته اند اینکار را بکنند و به خواست خداوند در آینده هم نخواهند توانست. آن‌ها برای به قتل رساندن ملت یمن و اداره این کشور از سوی عربستان زیر نظر آمریکا و اسرائیل وارد عمل شدند، اما ملت یمن در برابر این توطئه صبوری کرد و جانفشانی کرد و ایستادگی کرد. آن‌ها همچنین کار‌های زیادی کردند تا ریشه‌های مقاومت در لبنان را قطع کنند، اما مقاومت حزب الله و معاله ارتش و ملت و مقاومت در لبنان پیروز شد و سرزمین لبنان را آزاد کرد و اسرائیل را در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی شکست داد و به خواست خداوند، این روند تا پیروزی و آزادسازی کامل خاک اشغال شده ادامه خواهد یافت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان به حادثه تروریستی نیوزیلند اشاره کرد و گفت: امروز همه از جنایت نیوزیلند آگاه هستند. این جنایت نسخه‌ای از ترامپ و افکار او است. حتی عامل این جنایت راهنما و معلم خودش را ترامپ دانست. جنایت‌های صهیونیست‌ها نسخه دیگری از اقدامات ترامپ و تفکرات اوست. درنتیجه ترامپ امروز یکی از نماد‌های ظلم و سلطه گری است و خطری برای بشریت است. به هر حال، همه نشانه‌ها حکایت از شکست آمریکا دارد.

 

نظر شما