شناسهٔ خبر: 31814862 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رضایی: ترساندن و ناامید کردن راه مقابله با دشمن است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای مقابله با دشمن باید آنها را ترساند و ناامید کرد زیرا دشمن اگر از ما نترسد دست به کشتار، غارت و اشغال می‌زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محسن رضایی در آئین اختتامیه مهارت‌های کاربردی تبلیغی مبلغین اسلام که بعد از ظهر یکشنبه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم پرچمی که به نام حضرت مهدی (عج) در ایران برافراشته شده به دست مبارک ایشان برسد.

وی افزود: امروز در بیشتر ممالک اسلامی جنگی آشکار و پنهان وجود دارد، در یمن، میانمار و شمال آفریقا، دست‌های مرموزی نفوذ کردند و به ظلم و غارت مشغول هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز در کمتر کشور مسلمانی چپاول و اشغال نداریم و ایران اسلامی هم که مقاومت کرده و اجازه دست درازی به دشمن نداده، در تحریم اقتصادی به سر می‌برد.

رضایی با بیان اینکه به دلیل وجود تحریم، کشتی‌های ایرانی نمی‌توانند در بنادر پهلو بگیرند، عنوان کرد: این جنگ نابرابر که در کشورهای مسلمان شاهد آن هستیم، مربوط به زمان کنونی نیست بلکه این مسئله قرن‌ها است که در جهان رخ می‌دهد؛ از فرانسه گرفته تا انگلیس و در یک قرن اخیر آمریکایی‌ها مملکت‌های اسلامی را مورد تجاوز خود قرار می‌دهند و این ناشی از یک کینه قدیمی نسبت به مسلمانان است.

وی ادامه داد: اولین جایی که علیه این جنگ نابرابر قیام کرده ملت ایران است و اولین جایی که بساط غرب برچیده شده و با شجاعت تمام فریاد دفاع از مسلمانان را برآورده و مقابل این ظلم و تجاوز غرب و آمریکا ایستادگی کرده ایران اسلامی است.

حادثه تروریستی نیوزیلند ناشی از کینه بغض نسبت به مسلمانان بوده است

رضایی با عنوان اینکه جمعه در نیوزیلند، مسلمانان را به رگبار بستند، گفت: به اندازه یک صندوق مهمات و سلاح‌های مدرن بردند و در مسجد وارد شدند و نمازگزاران را به گلوله بستند؛ مگر می‌شود سیستم‌های الکترونیکی دنیا که کوچک‌ترین تحرکی را که صورت می‌گیرد رصد می‌کنند چنین حادثه‌ای را نژاد پرستی بدانند؛ این مسئله ناشی از کینه و بغض نسبت به مسلمانان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: رمز پیروزی مقابل دشمن این است که دشمن را بترسانیم و نا امید کنیم؛ دشمن بدون ترس می‌کشد، غارت و اشغال می‌کند باید آنها را ترساند و از طرفی باید دشمن نا امید شود؛ این مسئله فقط با دستیابی به قدرت امکان پذیر است و در این راستا جهان اسلام باید قوی شود، علمای اسلامی باید قوی شوند.

اگر بخواهیم با مقابله با دشمن بپردازم باید اقتصاد را درست کنیم

وی اضافه کرد: روحیه و اندیشه و تفکر بخش‌های مهم قدرت است و اگر بخواهیم دشمن را بترسانیم باید اقتصاد را درست کنیم و ایران به دنبال یک تمدن بزرگ است و ترسی هم نداریم، تنها راه مقابله با دشمن ترساندن آن است ما برای صلح و امنیت می‌جنگیم و اگر به کشورهای عراق و سوریه کمک می‌کنیم برای مقابله با جنگ و غارت کمک می‌کنیم.

رضایی اضافه کرد: ما اگر جنگ می‌کنیم برای بدست آوردن صلح و آرامش می‌جنگیم و برای نا امنی وارد جنگ نمی‌شویم و اعتقادی به جنگ برای نداریم.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب بر دو رکن مهم تاکید کرده است، تصریح کرد: عدالت فراگیر از جمله ارکان گام دوم انقلاب است و دیگری دست یابی به تمدن بزرگ اسلامی است و جهان اسلام بدون چنین تفکری راهی از پیش نمی‌برد و در این راستا دشمن باید نا امید شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز در جهان اسلام، دشمن از طریق نفوذ و جنگ و غارت وارد شده است. دشمن به هیچ اصولی تعهد ندارد و زبان دیپلماسی نمی‌شناسند.

دشمن به هیچ اصولی تعهد ندارد

وی با عنوان اینکه دشمن به هیچ اصولی تعهد ندارد گفت: ایران سخاوتمندانه در مذاکرات برجام شرکت کرد اما آمریکا قرار داد را زیرپا گذاشت و اروپایی‌ها به تعهدات عمل نکردند و می‌گویند صبر کنید؛ اروپا در برجام تعهد کرده از ما نفت بخرد، شعبات بانکی ما را در خارج از ایران اجازه تأسیس بدهند ولی همچنان عمل نمی‌کنند.

رضایی به سخنان رئیس جمهور فرانسه در خصوص جنگ علیه ایران اشاره کرد و گفت: این کشور نمی‌توانست که وارد جنگ با ایران شود، دشمنان باید از ما بترسند وگرنه دیپلماسی جلو نمی‌رود.

وی به کنوانسیون‌هایی که غربی‌ها پیش روی ما گذاشتند، گفت: غربی‌ها تلاش می‌کردند که ایران هر چه زودتر به کنوانسیون پالرمو و اف ای تی اف بپیوندد، ولی ما از آن‌ها درخواست تعهد کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم جهان باید بدانند، انقلاب اسلامی برای ترساندن ملت‌ها نیامده، بلکه به دنبال ترساندن دشمنانی است که به هیچ تعهدی وفادار نیستند، اسلام هراسی کار خود غربی‌ها است که به ایجاد داعش در منطقه اقدام کردند.

امروز روز اقتدار جهان اسلام از طریق رسانه، اقتصاد و سلاح است

رضایی جنگ رسانه‌ای را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امروز روز اقتدار جهان اسلام از طریق رسانه، اقتصاد و سلاح است و باید دوستانمان را امیدوار کنیم و دشمنانمان را بترسانیم.

نظر شما