شناسهٔ خبر: 31814728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

حسن روحانی: ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت کشور افزوده شد

رئیس جمهور گفت: با افتتاح فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت گاز کشور افزوده شد.

صاحب‌خبر -

رئیس جمهور: ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت کشور افزوده شدبه گزارش دفاع‌پرس از عسلویه، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه در سفر به استان بوشهر طرح‌های مهمی افتتاح شد، اظهار داشت: نشاط مردم و مشکلاتی که امسال بوده و استقبال گرم مردم در کنگان از همه مردم سپاسگزارم و خوشحالم یک پروژه بسیار بزرگ افتتاح شد و آن چهار فاز پارس جنوبی است که خیلی مهم است که در یک روز مردم شاهد تولید 100 میلیون مترمکعب گاز بودند.

وی با اشاره به اینکه در 5 سال گذشته طرح‌های مهمی در پارس جنوبی افتتاح شده بیان کرد: با افتتاح فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی روزانه 100 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت گاز کشور افزوده شد.

روحانی افزود: مهم است که خیلی از تلاش‌ها و همه شرکت‌ها و وزارتخانه و قرارگاه که تلاش کردند و در مدت 15 ماه این فازها افتتاح شده در پنج سال گذشته این افتخاری است که ظرفیت تولید گاز ما در روز یک میلیارد مترمکعب است و این مهم تعجب همه را برانگیخت.

رئیس جمهور بیان کرد: در 5 سال گذشته 15 فاز پالایشگاهی در پارس جنوبی وارد مدار تولید شده که ظرفیت برداشت گاز از میدان پارس جنوبی افزایش پیدا کرده است.

روحانی با بیان اینکه ایران در ابعاد فرهنگی و علمی دارای جایگاه بالایی است تصریح کرد: ایران همواره به عنوان مرکز صادرات علمی و فرهنگی در قرن‌ها متمادی بوده و هم اکنون نیز این ظرفیت وجود دارد.

وی گفت: بالاترین نعمت در این کشور مردم فداکار هستند که فرهنگ بسیار خوبی دارند و توانستند فرهنگ اسلام و ایران را با یکدیگر تلفیق کنند و درخت تنومندی برای منطقه و کشور به‌وجود آورند و امروز هم می‌تواند این چنین باشند.

رئیس جمهور افزود: دشمنان ما آمریکا  است و ما در مسیر درست گام برمی داریم از اول دولت اعلام کردیم با همه دنیا که بخواهند با ما رفت و آمد کنند رفت و آمد می‌کنیم، احترام کنند احترام می‌‌گذاریم، ظلم کنند می‌ایستیم و این کار را در توافق مهم و خدمت بی‌نظیر تاریخی انجام دادیم.

روحانی بیان کرد: قدر دیپلمات‌ها را باید بدانیم که یک کار بزرگ تاریخی انجام شده و امروز هم آمریکا علی‌رغم اینکه از توافق به صورت یک جانبه بیرون رفت تمام دنیا آمریکا را محکوم و ایران را تشویق کردند.

رئیس جمهور بیان کرد: 15 فازی که افتتاح شده اگر توافق نمی‌کردیم این فازها امکان نداشت با این سرعت افتتاح شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی است تاکید کرد: باید از این ظرفیت‌ها در راستای تحقق مطالبات مردم و توسعه و پیشرفت تلاش کرد.

رئیس جمهور با اشاره به نقش مهم استان بوشهر در عرصه جنگ افزود: نیروی دریایی و رزمندگان در استان بوشهر نقش‌آفرینی کردند و باید این استان را آباد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما