شناسهٔ خبر: 31814043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی

اولین جشنواره سراسری آکاپلا «آوای رضوان» در مشهد برگزار می‌شود

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: اولین جشنواره سراسری آکاپلا «آوای رضوان» به همت این مؤسسه در مشهد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از آستان نیوز، محمدعلی چمی‌گو  گفت:  اولین جشنواره سراسری آکاپلا «آوای رضوان» با اجرای سرود توسط گروه‌های مختلف از 17 استان کشور از جمله خراسان رضوی، از 29 اسفند 1397 تا پنجم فروردین 1398 در اماکن عمومی و پرتردد مشهد برگزار می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه برگزاری جشنواره سراسری آکاپلا آوای رضوان با همکاری شبکه امید صورت می‌گیرد، ادامه داد: یک برنامه تلویزیونی نیز در پرتوی این جشنواره با همکاری این شبکه ساخته و پس از برپایی جشنواره پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر گروه‌های سرود جشنواره دارای اعضای دانش‌آموزی است، افزود: گروه‌های سرود حاضر در این جشنواره قبل از برگزاری آن در شهرهای خود به اجرای برنامه پرداختند و فیلم اجراهای خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

چمی‌گو تصریح کرد: آثاری که توسط این مؤسسه به مناسبت‌های مختلف در طول سال آینده تولید شود، در اختیار این گروه‌های سرود قرار می‌گیرد و چنانچه خود این گروه‌ها، آثاری در این حوزه تولید کنند نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با بیان اینکه توجه به حوزه آموزش از جمله محورهای جشنواره آکاپلای آوای رضوان است، ادامه داد: حدود 450 بانوی مربی سرود خراسان رضوی در پرتوی برگزاری جشنواره «شبیه یاس» که با همکاری واحد خواهران سپاه امام رضا(ع) در سال جاری برگزار شد، آموزش داده شدند.

وی بیان کرد: این مؤسسه در قدم بعدی خود در حوزه آموزش در تلاش است با همکاری برخی مجموعه‌ها مانند بسیج هنرمندان، حوزه هنری و امور مساجد در همه استان‌هایی که دارای دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی است، مربیان گروه‌های سرود را آموزش دهد.

چمی‌گو افزود: نخستین دوره‌های آموزشی آوای رضوان این مؤسسه با حضور جمعی از مربیان گروه‌های سرود دو استان گلستان و اصفهان با اعزام استادان برجسته‌ای از مشهد در هفته گذشته در مراکز این استان‌ها برگزار شد.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ادامه داد: امیدواریم این برنامه تداوم یابد و در هر استان بتوانیم حدود 20 گروه سرود را شناسایی کرده و اعضای آن‌ها را مورد آموزش قرار دهیم تا این گروه‌ها نیز به شبکه گروه‌های سرود آوای رضوان مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بپیوندند و در پرتوی کانون‌های خادم‌یاری هنر در سراسر کشور فعالیت کنند.

انتهای پیام/ 70031/ر

نظر شما