شناسهٔ خبر: 31814008 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شدت بارندگی ها محورهای ارتباطی در بستک را قطع کرد

علیرضا صفا ایسینی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسیرهای ارتباطی روستاهای بستک از جمله دشت جیحون، تنگ دالان و روستای کرمران نیز بر اثر شدت بارش ها

صاحب‌خبر - علیرضا صفا ایسینی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسیرهای ارتباطی روستاهای بستک از جمله دشت جیحون، تنگ دالان و روستای کرمران نیز بر اثر شدت بارش ها و طغیان رودخانه‌ ها مسدود است.
تنَگ دالان از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده ‌است.
این منطقه از شهرستان بستک از شمال به کوه، از جنوب به روستای رودبار، از مغرب به روستای کنچی و از مشرق به روستای جیحون محدود می‌ شود.
مدیرکل بحران هرمزگان در ادامه بیان داشت: همچنین به دلیل بارش های زیاد سراسری که از صبح امروز بیشتر شهرستان های استان هرمزگان را دربرگرفته، ارتباط تلفنی در شهرستان بستک نیز قطع شده است.
وی در خصوص میزان خسارت های ناشی از بارندگی ها بیان داشت: تا کنون آماری از میزان خسارت بارندگی ها اعلام نشده است.

**ثبت 70.7 میلی متر بارندگی در بستک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: تا این لحظه شهرستان بستک و جزیره لاوان در صدر فهرست بارش های سراسری امروز استان هرمزگان قرار دارند.
صفا ایسنی در خصوص میزان بارندگی در استان هرمزگان تا ساعت 16:30 ابراز داشت: در شهرستان بستک 70.7 میلی متر و در لاوان 36.2 میلی متر باران ثبت شده است.
مدیرکل بحران هرمزگان اعلام کرد: میزان بارندگی ها در شهرستان پارسیان، 34.5، بندرعباس 17.2، کیش 16.8، قشم دریایی 15 میلی متر، خمیر 14.1 ، حاجی آباد 12.7، رودان 10.5، بندرلنگه 9.2، قشم فرودگاهی 7.4، میناب 5.8، سردشت بشاگرد 3.8 ، ابوموسی 1.9 و جاسک 1 میلی متر میلی باران باریده است.

**طغیان رودخانه در کروئیه خمیر
بخشدار رویدر بندرخمیر نیز عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از راه ارتباطی بخش رویدر به شهرهای بندرخمیر و بندرعباس در اثر بارندگی و طغیان رودخانه کروئیه خبرداده بود.
محبوب دریا افزود: بارش باران که از بامداد یکشنبه در بخش رویدر آغاز شده، موجب طغیان رودخانه در محل آبنمای کروئیه و قطع راه ارتباطی این منطقه شده است.
وی بیان داشت: همچنین راه ارتباطی هفت روستای حوزه شرق و غرب رویدر به مرکز این بخش و شهرستان بندرخمیر قطع شده است.
به گزارش ایستگاه هواشناسی هرمزگان، تاکنون 51 میلیمتر در بخش رویدر باران باریده است.
**آبگرفتگی منازل مسکونی و اداری شهر بندرعباس
بارندگی در شهرستان بندرعباس که از صبح امروز یکشنبه آغاز شده است، هم چنان شدت گرفته و در برخی مواقع رگباری و همراه با رعد و برق است.
شدت بارندگی ها در شهر بندرعباس به قدری سنگین است که بسیاری از منازل مسکونی این شهر دچار آبگرفتگی شده است.
هم اکنون حیاط خبرگزاری ایرنا هرمزگان و ادارات و منازل مسکونی همجوار در این منطقه از شهر بندرعباس نیز به صورت کامل پر از آب شده است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان بارش در این استان سراسری است و تا صبح فردا دوشنبه در مناطق شرقی استان ادامه دارد.
9887 /6048
انتهای پیام

نظر شما