شناسهٔ خبر: 31813916 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

باگ آزاردهنده در گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس باعث خالی‌شدن باتری می‌شود

امیرعباس کهربا / sammobile

صاحب‌خبر -

معمولا کشف مشکلات نرم‌افزاری، یکی از مشکلات پس از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و درباره‌ی گلکسی اس ۱۰ این مشکل کمی آزاردهنده است. به‌گزارش کاربران، گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس از امکان روشن‌کردن صفحه با دو لمس پیاپی بهره می‌برند. این قابلیت زمانی‌که گوشی در جیب قرار می‌گیرد، باید به‌کمک حسگر مجاورت غیرفعال شود؛ اما این اتفاق نمی‌افتد تا کاربران از روشن‌شدن‌های گاه‌و‌بی‌گاه نمایشگر درنتیجه‌ی تماس با پایشان گلایه کنند.

یکی از کاربران در انجمن ردیت ضمن اشاره به مشکل مذکور، بیان می‌کند ویبره‌های حاکی از پذیرفته‌نشدن اثرانگشت باعث شده او از روشن‌بودن نمایشگر در جیبش مطلع شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • امتیاز تعمیرپذیری کمتر گلکسی اس 10 نسبت به اس 9 از دید iFixit
  • سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس دربرابر نسل قبل

به‌گفته‌ی وی، این اولین‌بار است که او شاهد بروز چنین مشکلی در  گوشی سامسونگ است. کاربری دیگر می‌گوید وقتی گوشی را رو به پای خود در جیب قرار می‌دهد، پای او صفحه را روشن و آنلاک می‌کند.

ازآنجاکه مسئله‌ی مذکور موجب روشن‌شدن بیش‌از‌اندازه‌ی نمایشگر و جلوگیری از به‌خواب‌رفتن دستگاه می‌شود، باتری دستگاه تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد؛ به‌ویژه در مواقعی که دوربین گوشی نیز فعال می‌شود، به‌دلیل تاریک‌بودن فضای جیب، تمامی حسگرها به‌همراه دوربین فعال می‌شوند و این خود مصرف باتری را دوچندان می‌کند.

حسگر اثر انگشت گلکسی اس 10

سامسونگ برای حل این مشکل، صرفا غیرفعال‌کردن گزینه‌های روشن‌شدن صفحه با لمس (Tap to Wake) و نمایشگر همیشه‌روشن (Always on Display) را توصیه کرده است؛ اما این توصیه چندان به راه‌حل شبیه نیست. دستگاهی که ۱,۰۰۰ دلار قیمت دارد، باید بی‌نقص کار کند و کاربر برای حفظ باتری نباید مجبور شود یک یا دو قابلیت را غیرفعال کند.

گفتنی است این مسئله‌ درباره‌ی تمامی کاربران صدق نمی‌کند و تقریبا تمامی گزارش‌های منتشرشده مربوط‌به کاربران اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس در آمریکا بوده است. بنابراین، احتمال دارد مشکل نرم‌افزاری مذکور به فیرمور منطقه‌ی آمریکا محدود باشد که دراین‌صورت، سامسونگ می‌تواند ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری آن را برطرف کند.

بیشتر بخوانید:

گلکسی A20 رونمایی شد؛ نمایشگر ۶.۴ اینچی Infinity-V و باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی
رویداد معرفی گوشی‌های جدید سری گلکسی A در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه برگزار می‌شود
اپل ۳۵ میلیون دستگاه ایرپاد در آمریکا به فروش رسانده است
سامسونگ دیسپلی نمایشگر مورد نیاز هواوی پی 30 پرو را تامین می‌کند
سامسونگ تولید نسخه جدید رم ۱۲ گیگابایتی موبایل را شروع کرد

برچسب‌ها:

نظر شما