شناسهٔ خبر: 31813640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چهارشنبه سوری آئینی برای جشن و شادی است

فرمانده انتظامی استان گفت: چهارشنبه سوری آئینی برای جشن و شادی است که نباید به زمانی برای نمایش ناهنجاری و ایجاد صدمه تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در طول سال با مناسبت‌های زیادی روبرو هستیم، اما آئین سنتی چهارشنبه سوری به یک زمان برای تخلیه هیجانات افراد تبدیل شده و حجم زیادی از توان سازمان‌های امدادی و انتظامی را معطوف خود کرده است.

وی افزود: طرح ویژه نظم و امنیت ایام نوروز از ۲۵ اسفند تا۱۷ فروردین۹۸ با مشارکت و هم افزائی سایر سازمان‌های خدماتی و امدادی آغاز شد که طی آن سعی می‌کنیم با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در راستای افزایش ایمنی سفر و افزایش رضایتمندی مسافران نوروزی تلاش کنیم.

سردار بنی اسدی فر بیان داشت: در کنار تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده بدنبال هماهنگ سازی و جلب مشارکت دیگر ادارات و نهاد‌ها هستیم که در این زمینه مسولان قضایی، بسیج، نهاد‌های خدماتی امدادی برابر برنامه شیفت بندی خود به صورت شبانه روزی به مردم خدمات می‌دهند.

وی ادامه داد: همه این اقدامات از سوی ادارات و نهاد‌های مختلف تجمیع و در یک قرارگاه مرکزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا با احصاء نواقص و افزایش تعاملات فی مابین بتوانیم بیشترین و بهترین خدمات رسانی را به شهروندان داشته باشیم.

سردار بنی اسدی فر تصریح کرد: در این میان در حوزه انتظامی شعار"نشاط بهاری، نظم و قانونمداری"برای سال جدید در نظر گرفته شده و شعار"پرهیز از خطر، آرامش سفر" هم در حوزه راهور طرح شده که برابر آن‌ها برنامه ریزی و تلاش‌های گسترده‌ای از سوی رده‌های راه و راهور و مشارکت موثر رده‌های انتظامی اجرا و دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: در حوزه سوانح رانندگی نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ نفر کاهش در زمینه کشته‌های حوادث رانندگی داشتیم، اما از آنجا که سنگین‌ترین تلفات ما در حوزه تصادفات هستند لازم است مردم و دیگر ادارات و نهاد‌ها در کنار پلیس قرار بگیرند و در راستای کاهش سوانح و تلفات رانندگی ایفای نقش کنند.

سردار بنی اسدی فر گفت: مسئله وقوع و بروز حوادث در آئینی همچون چهارشنبه سوری ناشی از بروز هیجانات کاذب یک تعداد محدود جوان و نوجوان است که سایرین هم یا به تقلید از آن‌ها وارد عرصه ناهنجاری و خطر می‌شوند و یا افرادی دیگر از اعمال خطرساز آن‌ها صدمه می‌بینند.

وی گفت: در این میان پلیس بنا به وظایف ذاتی خود از مدت‌ها قبل کار‌های پیشگیرانه و اقدامات اطلاعاتی خود را آغاز کرده و تاکنون هم در زمینه کشف مواد محترقه غیرمجاز و هم شناسایی و دستگیری برهم زنندگان نظم و امینت عمومی جامعه نتایج خوبی حاصل شده است، اما تاکید ما بر فرهنگ سازی است.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: به والدین و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم در امر مراقبت از فرزندان جوان خود توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند و این آئین سنتی را در یک محیط شاد خانوادگی و صمیمی اجرا کنند و اجازه ندهند فرزندانشان هیجانات خود را در محیط بیرون و با دوستان نامناسب تخلیه نمایند چراکه این بی توجهی حتما به خودمان آسیب خواهد رساند.

انتهای پیام/ح

چهارشنبه سوری جشنی برای شادی نه آسیب وصدمه

نظر شما