شناسهٔ خبر: 31813434 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دوازدهمین اجلاس عمومی اتاق اصناف با حضور فرماندار برگزار شد/همدلی اعضای کمیسیون تنظیم بازار بندرعباس در روزهای پایانی سال

رئیس و اعضای کمیسیون تنظیم بازار بندرعباس با همت و همدلی در روزهای پایانی سال با حضور در اتاق اصناف ضمن شرکت در دوازدهمین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان و ارائه گزارش سالیانه مشکلات و موانع پیش روی بازار را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عصر امروز با حضور فرماندار شهرستان بندرعباس، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان، رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت، هیات رئیسه اتاق اصناف و رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان بندرعباس، دوازدهمین اجلاس‌ عمومی اتاق اصناف مرکز استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، عبدالمجید جلالی ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در این اجلاس اظهار داشت: اقدامات انجام شده در طول سال‌جاری جز با حمایت رئیس و اعضای کمیسیون تنظیم بازار شهرستان میسر نبود.

وی در ادامه افزود: بازاریان و فعالان صنفی قانونمند همواره در همراهی با نظام و انقلاب پیشقدم بوده و هم اکنون نیز به عنوان سربازارن جنگ اقتصادی در میدان حاضرند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام‌شده برای حمایت از صنوف و اجرای سیاست‌های این تشکل صنفی بیان داشت: حفظ آرامش بازار در گرو حمایت و توجه ویژه دستگاه‌های متولی به این حوزه است.

جلالی در ادامه همچنین تاکید کرد: اتاق اصناف مرکز استان با برگزاری نمایشگاه عرضه کالا و فروش فوق‌العاده در سطح شهر با عنوان «هر فروشگاه یک نمایشگاه»، بستر مناسبی را برای خرید پایان سال شهروندان فراهم ساخته است.

مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز در ادامه با تاکید بر همدلی و هم‌افزایی فعالان صنفی و بازاریان اظهار داشت: امیدواریم  با تقویت وفاق و همدلی مدیران و مردم بر توطئه‌های دشمنان فائق آئیم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور بیان داشت: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و بایستی با یکدیگر کمک کنیم تا این کشتی در ساحل امن پهلو بگیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان ادامه داد: اصناف و بازاریان در برهه‌های مختلف تاریخ این کشور حضور و حمایت خود را از نظام و کشور به اثبات رسانده‌اند.

مدنی همچنین با اشاره به پیگیری‌های رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف در حوزه منافع بازار و بازاریان گفت: تعزیرات حکومتی به‌دنبال برخوردهای تعزیراتی در حوزه بازار نیست اما برخورد ما با خاطیانی که بر تخلفات خود اصرار می‌ورزند سخت خواهد بود.

کناری فرماندار شهرستان بندرعباس نیز در ادامه این نشست، با تقدیر از متولیان بازار اظهار داشت: مهم‌ترین گام برای کنترل بر بازار، فعالسازی بازرسی‌های مستمر اتحادیه‌ها است.

وی در ادامه  با بیان اینکه وجود پرونده‌های تعزیراتی در شان کاسبان و بازاریان ما نیست، افزود: تلاش کنیم تا حجم این پرونده‌ها در دادگاه‌های شهرستان را کاهش دهیم.

سرپرست فرمانداری بندرعباس همچنین با نکوهش اقدام گران‌فروشی برخی از واحدهای صنفی در سطح شهرستان افزود: دستگاه‌های دولتی توزیع کالاهای اساسی و طرح تنظیم بازار را از طریق واحدهای صنفی انجام دهند و با تشدید نظارت‌ها از افزایش قیمت‌ها نیز جلوگیری کنند.

کناری در ادامه با مخاطب قرار دادن رؤسای اتحادیه‌های صنفی آن‌ها را به برگزاری فضای رقابتی بین اعضا ترغیب کرد و بیان داشت: می‌توان با بهره‌گیری از قوانین و مقررات صنفی و مطابقت شاخص‌هایی نظیر کیفیت، قیمت و بهداشت، واحدهای برتر را شناسایی و آنان را تشویق کنند.

وی همچنین بر استمرار بازدیدها از واحدهای صنفی سطح شهرستان توسط بازرسان و رؤسای اتحادیه‌های بندرعباس در طول سال تاکید و خاطر نشان کرد: پخش اذان به عنوان مهم‌ترین حرکت فرهنگی بایستی توسط تشکل بزرگ اصناف در سطح بازار اجرایی شود.

سرپرست فرمانداری بندرعباس در ادامه با طرح این سؤال که آیا نوروز فرصت مناسبی برای صنوف محسوب می‌شود یا خیر؟ بیان داشت: گام نخست برای کمک به بازار در ایام تعطیلات پایان سال نظارت مستمر از واحدهای صنفی و مجتمع‌های تجاری است که آن هم بر عهده رؤسای اتحادیه‌ها و بازرسان بازار است، چرا که با رعایت قوانین و دارا بودن فعالان صنفی قانونمند خرید و فروش نیز رونق بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام/88031/

نظر شما