شناسهٔ خبر: 31813420 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

افتتاح همزمان و آغاز عملیات اجرایی 449 پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان بوشهر

تعداد ۱۴ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ها ظرفیت اسمی نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در استان از ۴۱۰ هزارتن به ۴۴۵ هزار تن افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان بوشهر با فرمان رئیس جمهوری و توسط معاون وزیر جهاد کشاورزی به طور همزمان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش انتخاب، دکتر عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح همزمان این پروژه ها که به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان دشتستان برگزار شد، اظهار داشت: در این سفر تعداد ۴۴۹ پروژه عمرانی و تولیدی در زیر بخش های آب و خاک ، صنایع تبدیلی و تکمیلی، آبخیزداری، دام و طیور و شیلات، باغبانی با اعتباری حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی، تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی با ایجاد اشتغال جدید به تعداد ۳۰۰۰ نفر در استان، افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با اشاره به برخی از پروژه های مهم و موثر در توسعه اقتصادی و کشاورزی استان گفت: تعداد ۲۹۴ پروژه سامانه های نوین آبیاری در سطح ۲۹۰۰ هکتار با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: از اول انقلاب تا پایان سال ۹۱ معادل ۲۲۰۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در استان انجام و از سال ۹۲ تاکنون ۱۱۰۳۹ هکتار (معادل ۵۰ درصد رشد) سیستم نوین آبیاری در این دولت اجرا شده است.

بخشنده عنوان کرد: تعداد ۱۴ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ها ظرفیت اسمی نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در استان از ۴۱۰ هزارتن به ۴۴۵ هزار تن افزایش می یابد.

وی گفت: تعداد ۱۴ مزرعه پرورش میگو به مساحت ۲۸۰ هکتار و ظرفیت ۱۶۰۰ تن میگو در سال با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که با بهره برداری از این طرح ها، ظرفیت تولید میگو از ۸۴۹۴ تن در سال ۹۲ به ۲۵ هزار تن در سال جاری افزایش می یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بهره برداری از فاز اول طرح پرورش ماهی در دریا با ظرفیت ۳۰۰۰ تن در سال اظهار کرد:این طرح با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۳ نفر اجرا شده و با بهره برداری از آن تولید ماهی در دریا در این استان از ۳۸۰۰ تن به ۶۸۰۰ تن در سال افزایش می یابد.

بخشنده گفت: ۹۵ پروژه احداث و توسعه گلخانه در سطح ۱۰۳ هکتار با اعتبار ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی با اشتغال جدید ۱۰۳۰ نفر به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: ۱۷ پروژه آبخیزداری به مساحت ۳۱۰۰۰ هکتار با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که عملیات اجرایی ۳ طرح مهم استان آغاز خواهد شد، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث شهرک شیلاتی و توسعه مزارع پرورش میگو در شهرستان های گناوه، دشتی و تنگستان در سطح ۳۰۰۰ هکتار، با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن و اعتبار ۲۶۲ میلیارد تومان (اعتبارات دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی) آغاز و با اجرای این طرح زمینه اشتغال ۱۴۶۰ نفر فراهم می گردد.

بخشنده گفت: پروژه "شهرک پشتیبان تولید ماهی در دریا در شهرستان تنگستان" در قالب زنجیره تولید (تکثیر، نرسری، فرآوری و تولید غذای ماهی) با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا و با بهره برداری از این طرح، زمینه ایجاد اشتغال ۱۶۰ نفر فراهم می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: پروژه ای که هم اکنون خدمت حضرتعالی گزارش می شود، اجرای عملیات آب و خاک شامل شبکه های آبیاری و زهکشی و سامانه های نوین آبیاری در نخیلات تحت عنوان فاز اول طرح تحول کشاورزی نخیلات دشتستان در سطح بیش از ۱۰۰۰۰ هکتار از مجموع ۳۴۰۰۰ هکتار در بخش سعدآباد و آبپخش با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

پس از ارائه گزارش معاون وزیر جهاد کشاورزی، ۴۴۹ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان بوشهر با فرمان رئیس جمهوری به طور همزمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما