شناسهٔ خبر: 31813229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جانشین ستاد خدمات سفر استان قزوین:

بهداشت و پاکیزگی سرلوحه برنامه‌های نوروزی در قزوین است

قزوین- جانشین ستاد سفرهای خدمات سفر استان قزوین گفت: توجه به بهداشت و پاکیزگی مناطق دیدنی، تاریخی و معابر شهری و تدارک برنامه‌های شاد و با نشاط از اولویت های فعالیت‌های نوروزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخزاد روز یکشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: اولویت امسال ما توجه به پاکیزگی، بهداشت و زیباسازی معابر شهری، اماکن تاریخی و دیدنی است تا موجب جلب رضایت مسافران نوروزی شود.

وی بیان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که آقای کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در سفر به قزوین عنوان کردند تمیزی و پاکیزگی استان بویژه راه‌های مواصلاتی مسیر بود که نشان می‌دهد کارهایی که تاکنون با کمک دستگاه‌های مختلف صورت گرفته موفق و تأثیر گزار بوده است.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رونق گردشگری در استان هستیم و شعار «قزوین، نزدیکترین مقصد گردشگری» در حال محقق شدن است.

وی بیان کرد: با فعال شدن خانه‌های بوم گردی در روستاها می‌توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده بهتری کرد.

فرخزاد گفت: با اقدامات انجام شده مدت اقامت مسافران از ۱.۵ شب به ۳ شب افزایش یافته که باید آن را به روزهای بیشتری برسانیم.

وی اظهار داشت: قزوین در مسیر تردد استان‌های مختلفی قرار دارد و با افزایش سفرها شاهد کاهش سوانح جاده‌ای در سه سال اخیر هستیم که این روند مرهون حضور مؤثر پلیس در راه‌ها، اقدامات ایمن سازی جاده توسط دستگاه‌های مختلف و رعایت قانون از سوی رانندگان است.

فرخزاد یادآور شد: امسال پاکیزگی در استان در اولویت است و نهضت پاکیزگی و خانه تکانی طبیعت را اجرا کردیم و با فعال شدن ستاد سوخت رسانی از تجربه سال‌های گذشته استفاده می‌کنیم تا نیازها تأمین شود.

وی بیان کرد: یک دستگاه سوخت رسان سیار در اتوبان قزوین به رشت برای ایام نوروز پیش بینی شده تا به مسافران خدمت رسانی شود.

جانشین ستاد خدمات سفر استان قزوین افزود: با فعال شدن کمیته ایمنی راه‌ها و شورای حفظ حقوق بیت المال برای جلوگیری از تعرض به منابع ملی در ایام نوروز اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: ایجاد کمربندی سبز به مسافت ۱۵ کیلومتر در جاده قزوین به زنجان و ۹ کیلومتر در مسیر قزوین به رشت از کارهای خوب انجام شده است.

فرخزاد استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان را از دیگر اقدامات برای تبدیل شدن قزوین به مقصد گردشگری دانست.

نظر شما