شناسهٔ خبر: 31813152 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هنرمندان 17 استان کشور نوروز 98 در مشهد سرود می خوانند

محمد علی چمی گوی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این جشنواره از 29 اسفند 1397 تا پنجم فروردین 1398 با همکاری شبکه امید صدا و سیما جمهوری اسلامی

صاحب‌خبر - محمد علی چمی گوی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این جشنواره از 29 اسفند 1397 تا پنجم فروردین 1398 با همکاری شبکه امید صدا و سیما جمهوری اسلامی برگزار می شود ضمن این که یک برنامه تلویزیونی نیز در ارتباط با این جشنواره با همکاری شبکه امید ساخته می شود و پس از برپایی جشنواره پخش خواهد شد.
وی ادامه داد: آکاپلا نوعی موسیقی است که از آن برای اجرای سرود بدون به کارگیری ساز و تنها با بهره‌گیری از نواها و آواهای انسانی استفاده می‌شود.
مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی گفت: بیشتر اعضای گروههای سرود این جشنواره دانش آموزان هستند که پیش از این برنامه در شهرهای خود به اجرای برنامه پرداخته اند و فیلم اجراهای خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.
چمی گوی افزود: به منظور استعدادیابی، شناسایی و معرفی گروههای سرود فعال در حوزه آکاپلا و بهره‌ گیری از ظرفیت آنها امسال این موسسه یک دوره آموزشی با حضور بیش از 100 مربی برگزیده گروه های سرود سراسر کشور زیر نظر استادان برجسته به مدت سه روز در مشهد برگزار کرد.
وی ادامه داد: پس از برپایی این دوره آموزشی، اولین جشنواره سراسری آکاپلا با عنوان ' آوای رضوان' در راستای ادامه فعالیت در این حوزه و آشنایی بیشتر گروه‌های سرود کشور با نوع موسیقی آکاپلا و سازماندهی آنها طرح‌ ریزی و فراخوان آن اعلام شد.
مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی گفت: امسال آثار متنوعی در زمینه‌های مذهبی، ملی، فرهنگی و اجتماعی با بهره‌گیری از موسیقی آکاپلا تولید شده است که این آثار امکان اجرا در بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع)، مساجد، تلویزیون و سایر اماکن عمومی را هم دارد.
چمی گوی افزود: گروه‌های سرود مشهدی و کشوری با مساعدت و تشویق آیت ‌الله سید احمد علم ‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد طی چهار ماه گذشته در مراسم نماز جمعه مشهد به اجرای سرود پرداخته اند.
مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: در کنار برگزاری جشنواره آکاپلای آوای رضوان و اجرای سرودهای مختلف در سطح شهر مشهد برنامه‌ هایی مانند پرده‌خوانی با موضوع تاریخ زندگی امام رضا(ع)، تولید نماهنگ و شعرخوانی ویژه نوروز 1398 هم برگزار می شود.
دبیر نخستین جشنواره سراسری آکاپلا 'آوای رضوان' نیز در این نشست گفت: روزانه حدود 300 سرود توسط گروههای سرود حاضر در این جشنواره به مناسبت نوروز 1398 در 40 نقطه سطح شهر مشهد اجرا می ‌شود.
سید مجتبی ذبیحی افزود: 29 گروه سرود در قالب 10 گروه مشهدی و حدود 19 گروه از 16 استان‌ کشور در این جشنواره شرکت می‌ کنند که اعضای 24 گروه سرود در رده سنی نوجوان قرار دارند و شش گروه دیگر بزرگسال هستند.
1922/7489
انتهای پیام

نظر شما