شناسهٔ خبر: 31813099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس نظام مهندسی استان ایلام:

مدیریت جدید نظام صنفی استان ایلام به دنبال شفافیت خواهد بود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام گفت: به دنبال شفافسازی، اصلاح و تغییر رویکردها و آماده‌ی دادن هزینه در این مسیر هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عصر امروز آیت‌الله رستمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در بدو ورود به نظام مهندسی اعلام کردیم که درهای نظام مهندسی بر روی تمام نهادهای نظارتی و اصحاب رسانه باز است تا هر زمانی که نیاز بود تمام امورات را بررسی کنند.

وی افزود: به دنبال شفافسازی، اصلاح و تغییر رویکردها و آماده‌ی دادن هزینه در این مسیر هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام عنوان کرد: 95 درصد درآمدهای حوزه نظارت به مهندسین و 5 درصد آن به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: پذیرای نقدهای منصفانه و دلسوزانه اصحاب رسانه و اصحاب فن و تخصص هستیم.

وی اذعان داشت: شفافیت و پاسخگویی یکی از شعارهای ما در هیئت مدیره هشتم استان ایلام بوده و در برنامه‌های خود در این راستا در حرکت هستیم.

این مقام مسوول بیان کرد: سازمان نظام مهندسی دارای سه شاخص سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه مادی بوده که اصلی‌ترین سرمایه ما و تمام سازمان‌ها است، سرمایه و شاخص اصلی ما سرمایه اجتماعی است، محور این سرمایه اعتمادی است که مردم باید به سازمان نظام مهندسی داشته باشند و سازمان باید به اندازه‌ای شفاف، پویا و پاسخگو باشد که این اعتماد به منصه ظهور برسد.

وی ادامه داد: ایجاد اعتماد فرمایشی و دستوری نیست، اما عملکرد مهندسین باید به گونه‌ای باشد که مردم نهایت اعتماد را به این سازمان داشته باشند.

رستمی تصریح کرد: در مدت 4 ماه گذشته تلاش کرده‌ایم تا تغییراتی را در راستای شفاف سازی و اعتماد سازی و ایجاد بستر آرام مورد نیاز سازمان آغاز و قدم‌های موثری برداریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام افزود: سازمان نظام مهندسی در گذشته در چند مورد دچار مشکل بود که یکی از این مشکلات شیوه نامه وزیر سابق راه و شهرسازی بود و دیگری خدشه‌دار شدن اعتماد مردم و مهندسین از این سازمان بود.

وی در ادامه گفت: روند شیوه نامه ابلاغی وزیر پیشین، به دلیل مغایرت با قوانین، توسط دستگاه قضا به صورت موقت متوقف شد و از دی‌ماه امسال مجدد قوانین سال گذشته را در سازمان اجرا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه، کل درآمد سازمان در هیئت مدیره دوره هشتم نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان است گفت: برای سال آینده ارجاع کار به مهندسین را واقعی خواهیم کرد تا مشکل لابی گری‌ها برای همیشه در این سازمان رفع شود.

انتهای پیام/9708

 

نظر شما