شناسهٔ خبر: 31813066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

طرح «مساجد قرارگاه مهر و امید» در اصفهان اجرا می‌شود

صاحب‌خبر -


اصفهان- خبرنگار کیهان:
رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی ازمنکر استان اصفهان با اشاره به برگزاری طرح «مساجد قرارگاه مهر و امید»، گفت: هدف از این طرح ایجاد کارگروه‌های مشخص و منسجم جهت ارتباط مردم با هم در مساجد محل و رسیدگی به امور همدیگر و ارتباط با مدیران است.
جواد استکی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت امر به معروف، اظهار داشت: در لبیک‌گویی به ندای ولی امر زمان رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و براساس اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در احیاء و اجرای واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر، اساسنامه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر به تصویب وزارت کشور رسیده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و به دنبال تشکیل و ثبت مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور، این تشکل مردم نهاد در استان اصفهان شروع به فعالیت کرده است.
استکی با اشاره به طرح «مساجد قرارگاه مهر و امید»، اظهار داشت: هدف از این طرح ایجاد کارگروه‌های مشخص و مسنجم جهت ارتباط مردم با هم در مساجد محل و رسیدگی به امور همدیگر و ارتباط با مدیران و حمایت‌های دستگاه‌ها است.
وی ادامه داد: در نظر داریم در این طرح به واسطه مسجد، فقر، اعتیاد و طلاق را از محل ریشه‌کن کنیم و به واسطه آن رشد موالید، ازدواج و امر به معروف را احیا کنیم.
وی گفت: در طرح هادیان اقتصادی که با حضور فعالان و کارشناسان حوزه اقتصاد شکل گرفته با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت به آموزش اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اقتصاد پرداخته که این جلسات به صورت تخصصی برای کارگروه اقتصادی و اصناف مجمع شکل گرفته است.
وی افزود: در این جلسات به مشکلات حوزه اقتصاد از جمله ورود کالای قاچاق، ترویج مصرف‌گرایی و تغییر سبک زندگی به صورت علمی و تخصصی پرداخته خواهد شد.
 

نظر شما