شناسهٔ خبر: 31813016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

علیرضا رزم‌حسینی:

همه ارکان حکومت باید برای مقابله با کم‌آبی پای کار بیایند

استاندار خراسان رضوی گفت: مقابله با کم‌آبی نیازمند وحدت رویه بین همه دستگاه‌هاست و همه ارکان حکومت باید پای کار بیایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در جلسه همیاران آب خراسان رضوی در مشهد افزود: معین‌های اقتصادی هر منطقه نیز درباره مقابله با کم‌آبی به کمک می‌آیند و مسئولیت می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه باید مسئولیت هر دستگاه و برنامه آن برای مقابله با کم‌آبی مشخص باشد، ادامه داد: علاوه بر داشتن برنامه عملگرایانه و عالمانه باید به مردم هم آموزش دهیم و کشاورزان نیز در این زمینه توجیه شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: در موضوع مقابله با کم‌آبی، بخش کشاورزی اهمیت دارد و باید روی این بخش تمرکز شود چون قرار نیست همه چیز در استان تولید شود و باید مشخص شود که درهر شهر و دشت تولید چه محصولات کشاورزی مقرون به صرفه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی هم گفت: از 37 حوضه آبریز استان، 34 منبع کم آب شده است که مشکلاتی در زمینه ترک و نشست زمین ایجاد کرده است.

محمد علایی افزود: 86 درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش شرب، دو درصد در بخش صنعت و چهار درصد در بخش خدمات به مصرف می‌رسد.

وی ادامه داد: سال 1345 چاه‌های خراسان رضوی در عمق 30 متری به آب می‌رسید و اکنون با بیش از 200 متر عمق به آب می‌رسد و از آن زمان تاکنون بیش از 32 میلیارد متر مکعب آب از دشت مشهد اضافه برداشت شده است.

نظر شما