شناسهٔ خبر: 31813004 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایرانیان | لینک خبر

وزیر آموزش‌وپرورش:

تدریس در کلاس‌های ابتدایی به شیوه اساتید دانشگاه

صاحب‌خبر - وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: متاسفانه بخشی از مأموریت آموزش عالی به آموزش‌وپرورش منتقل شده است و برخی نیز به این روند می‌بالند اما این نادرست است زیرا آموزش و پرورش عمومی‌را با تهدید مواجه کرده و باعث انحراف از مسیر اصلی اش شده است.به گزارش ایسنا، سید محمد بطحایی در نشست با روسای ادارات سازمان استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان استان‌های یزد، خراسان رضوی، قم، شهر تهران، البرز و سمنان؛ روسای کمیته‌های علمی‌المپیاد؛ اعضای شورای مرکزی اندیشکده دانش‌پژوهان جوان با اشاره به ویژگی‌ها و شرایطی که جامعه امروز با آن مواجه است، اظهار کرد: باید جامعه نخبگان با روش درست شناسایی، تربیت و در خدمت جامعه قرار گیرد.وی با طرح این پرسش که «در حوزه آموزش‌وپرورش عمومی‌باید با چه سیاست و رویکردی حرکت کنیم که آموزش‌وپرورش عمومی‌را با تهدید مواجه نکند»؛ اظهار کرد: دانش آموزان در مدرسه باید مهارت‌های زندگی را آموزش ببینند و بتوانند مسائل زندگی را شناسایی و حل کنند و این، از مأموریت‌های اصلی آموزش‌وپرورش عمومی‌است و هر عاملی که این مأموریت اصلی را تحت‌الشعاع قرار دهد با آن مقابله خواهد شد.بطحایی افزود: متاسفانه بخشی از مأموریت آموزش عالی به آموزش‌وپرورش منتقل شده است و برخی نیز به این روند می‌بالند اما این نادرست است زیرا آموزش و پرورش عمومی‌را با تهدید مواجه کرده و باعث انحراف از مسیر اصلی‌اش شده است.وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: در آموزش ابتدایی و متوسطه اول دچار انحراف از ماموریت اصلی این حوزه شده‌ایم به همین خاطر در کلاس‌های ابتدایی به شیوه اساتید دانشگاه تدریس می‌کنیم؛ لذا با این الگوبرداری‌ها تربیت و آموزش در مدارس برای دانش آموزان حاصل نمی‌شود.عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه باید به تربیت نخبگان توجه کرد، گفت: حجم سبد آموزش در مدارس باید به میزان درست خود کاهش یابد و در عوض، مدارس بر مهارت و تربیت تمرکز بیشتری داشته باشد.وی با اشاره به اینکه رقابت‌های فردی در دنیای امروز جایی ندارد و باید فعالیت‌های گروهی جایگزین آن شود، اظهارکرد: کودکان باید طعم شکست و پیروزی را با همدیگر تجربه کنند و نباید با ایجاد رقابت‌های فردی یک نفر طعم پیروزی و ده‌ها نفر طعم شکست را تجربه کنند. همچنین باید روش شناسایی نخبگان تغییر یابد و در شرایطی که تفکر کودکان هنوز انتزاعی نشده است آن‌ها را وارد رقابت و تجارب پیروزی و شکست نکنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما