شناسهٔ خبر: 31812964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برای مقابله با کم آبی باید وحدت رویه داشته باشیم

علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در جلسه همیاران آب خراسان رضوی در مشهد افزود: معینهای اقتصادی هر منطقه نیز در خصوص مقابله با کم آبی به کمک می آیند و مسئولیت می

صاحب‌خبر - علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در جلسه همیاران آب خراسان رضوی در مشهد افزود: معینهای اقتصادی هر منطقه نیز در خصوص مقابله با کم آبی به کمک می آیند و مسئولیت می پذیرند.
وی با بیان این که باید مسئولیت هر دستگاه و برنامه آن برای مقابله با کم آبی مشخص باشد ادامه داد: علاوه بر داشتن برنامه عملگرایانه و عالمانه باید به مردم هم آموزش دهیم و کشاورزان نیز در این زمینه توجیه شوند.
استاندار خراسان رضوی گفت: در موضوع مقابله با کم آبی، بخش کشاورزی اهمیت دارد و باید روی این بخش تمرکز شود چون قرار نیست همه چیز در استان تولید شود و باید مشخص شود که درهر شهر و دشت تولید چه محصولات کشاورزی مقرون به صرفه است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی هم گفت: از 37 حوضه آبریز استان، 34 منبع کم آب شده است که مشکلاتی در زمینه ترک و نشست زمین ایجاد کرده است.
محمد علایی افزود: 86 درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش شرب، دو درصد در بخش صنعت و چهار درصد در بخش خدمات به مصرف می رسد.
وی ادامه داد: در سال 1345 چاههای خراسان رضوی در عمق 30 متری به آب می رسید و اکنون با بیش از 200 متر عمق به آب می رسد و از آن زمان تا کنون بیش از 32 میلیارد متر مکعب آب از دشت مشهد اضافه برداشت شده است.
1922/7507/
انتهای پیام

نظر شما