شناسهٔ خبر: 31812942 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

چالش های معدن کاران استان مرکزی بررسی شد

به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» در این نشست گفت: معدن یکی از بخش های مهم اقتصادی استان مرکزی است که تمامی تلاش برای رونق بیشتر این بخش و حل مشکلات معدن

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» در این نشست گفت: معدن یکی از بخش های مهم اقتصادی استان مرکزی است که تمامی تلاش برای رونق بیشتر این بخش و حل مشکلات معدن کاران به کار گرفته شده است.
وی بر روند پیگیری و تعیین تکلیف محدوده های معدنی برای ارایه مهلت ها و بخشش حقوق دولتی، ساماندهی مسایل زیست محیطی معدنکارام و تمدید مهلت برای بهره برداران معادن تاکید کرد.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی در این نشست گفت: 500 معدن فعال در این استان وجود دارد و این استان به لحاظ سرمایه های معدنی از مناطق برخوردار کشور محسوب می شود.
«محمدرضا حاجی پور» افزود: 52 پروانه اکتشاف،37 گواهی کشف و 32 پروانه بهره برداری جدید در سال جاری صادر شده است.
وی بیان کرد: احیای معادن غیرفعال و راکد در دستور کار قرار دارد و این مهم در توسعه فعالیت معدن کاران و افزایش اشتغال نقش موثری دارد.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب معدن را جایگزین نفت بیان فرموده اند و باید با افزایش فعالیت های معدن این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
حاجی پور اظهار کرد: به استناد ماده 12 قانون معادن، مصوبات شورای معادن لازم الاجرا است و در صورتی که معدن کاران نسبت به مصوبات اعتراض داشته باشند ظرف مدت سه ماه می‌توانند از طریق دیوان عدالت اداری شکایت خود را مطرح کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اقدامات به صورت دقیق و کارشناسی صورت می گیرد بیشتر این مصوبات به تایید شورای عالی معادن کشور می‌رسد و تاکنون اعتراضی در خصوص نحوه تصمیم گیری در شورای معادن وجود نداشته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام

نظر شما