شناسهٔ خبر: 31812801 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گوگل و ZTE به طراحان گوشی‌های منعطف پیوستند +تصاویر

شرکت‌های گوگل و ZTE با انتشار طرح‌های اولیه از گوشی‌های منعطف خود، اطلاعات تازه‌‎ای از نحوه طراحی منحصر به فرد خود دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است گوشی‌های منعطف در دنیای فناوری قدم گذاشته‌اند. این دستگاه‌های جذاب با طراحی جدید خود صنعت تولید گوشی را متحول کردند. سامسونگ اولین شرکتی بود که از گوشی منعطف خود با نام گلکسی فولد به طور رسمی رونمایی کرد. شرکت‌های دیگر نیز طراحی‌های اولیه جالبی برای این محصول جدید ارائه کردند. البته هنوز شرکتی غیر از ساسمونگ و هوآوی به طور رسمی گوشی منعطف خود را معرفی نکرده است. اکنون دو شرکت دیگر نیز به جمع طراحان گوشی‌های منعطف اضافه شده‌اند.

شرکت‌های گوگل و ZTE نیز به موج طراحی گوشی‌های هوشمند پیوستند. گوگل طراحی خود را در ژوئن ۲۰۱۸ انجام داد و آن را در ماه دسامبر منتشر کرد. به نظر می‌رسد این غول جستجو اکنون به فکر طراحی‌های متفاوت برای گوشی منعطف خود افتاده است.

اولین مورد مدلی است که به سمت داخل خم می‌شود و طراحی شبه کشویی دارد. این شرکت همچنین در حال طراحی یک گوشی تلفن Z شکل است که سه بخش و دو لولا دارد. این طراحی به گوشی اجازه می‌دهد در زمانی که خم نشده است صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته باشد.

گوگل و ZTE به طراحان گوشی‌های منعطف پیوستند +تصاویر

اگرچه هر دو شرکت سامسونگ و هوآوی گوشی‌های منعطف خود را معرفی کرده‌اند هنوز فروش آن‌ها در بازار شروع نشده است. در واقع ما هنوز نمی‌دانیم چند درصد از مردم توانایی خرید گوشی حدود ۲۰۰۰ هزار دلاری را دارد. درست است که این گوشی‌ها به دلیل پیش قدم بودن در این عرصه ضعف‌هایی هم دارند، اما بعضی از تحلیلگران معتقدند این گوشی با داشتن طراحی نوین بازار را از رکود فعلی خارج می‌کند.

گوگل و ZTE به طراحان گوشی‌های منعطف پیوستند +تصاویر

از گوگل که بگذریم تصاویری از طراحی شرکت ZTE در ماه دسامبر در چین منتشر شد که نشان می‌داد این شرکت نیز به فکر تولید گوشی منعطف است. طراحی‌های این شرکت ما را به یاد گوشی منعطف سامسونگ می‌اندازند، زیرا از خارج خم می‌شوند. البته این شرکت نیز به فکر چند طراحی افتاده است. در طرح بعدی این گوشی از داخل و به شکل افقی خم می‌شود. البته به طور کامل خم نمی‌شود و کمی از قسمت پایین صفحه نمایش قابل مشاهده است.

گوگل و ZTE به طراحان گوشی‌های منعطف پیوستند +تصاویر

بیشتر بخوانید: اولین رندرهای گوشی هوآوی نوا 4e منتشر شد +تصاویر

انتهای پیام/

گوشی منعطف گوگل و ZTE

نظر شما