شناسهٔ خبر: 31812797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام:

نقش آفرینی ایلامی ها در ابعاد ملی باید دیده شود

ایلام - استاندار ایلام گفت: نقش آفرینی ایلامی ها در ابعاد ملی باید دیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی یکشنبه در نشست کنگره سه هزار شهید استان اظهار داشت: اگر امروز بنا به وسعت و میزان جمعیت استان مورد توجه قرار بگیریم هشت سال عدم توسعه یافتگی مغفول می‌ماند.

وی با عنوان این مطلب که ایلام با هفت دهم درصد جمعیت کشور و سه هزار شهید و ۱۰ هزار جانباز حق بزرگی بر گردن کشور و نظام دارد، تاکید کرد: امروز نیز ایلام چون گذشته و این بار در ابعاد ملی دیگر چون مراودات مرزی، مرز مشترک، اربعین، منابع نفت و گاز و پتروشیمی و … نقش آفرینی می‌کند.

استاندار ایلام در ادامه با اعلام این مهم که در شرایط تحریم مرز ایران با عراق بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: بنابراین توجه به زیرساخت‌ها و منافع استان در واقع توجه به منافع کل کشور قلمداد می‌شود و همه ما وظیفه داریم ابعاد ملی استان را بیش از پیش برجسته سازیم.

وی در ادامه افزود: اربعین سال ۹۷ نشان داد که بیش از ۶۵ درصد زوار ایلام و مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده اند و با حذف ویزا باید برای تردد بیش از ۵ میلیون زائر در سال ۹۸ آمادگی داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ضرورت ایجاد دایره المعارف شهدای کشور در ایلام تاکید کرد و گفت: در ۸ سال جنگ تحمیلی ایلام به تربت پاک شهیدان ایران اسلامی مبدل شد و این مهم ایجاب می‌کند تا اطلسی از این شهدای سربلند ایجاد شود.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات بودجه‌ای در سال آینده تاکید کرد و تصریج کرد: باید اولویت کاری بر مایحتاج مردم و هزینه‌های جاری قرار داده شود و با صرفه جویی و استفاده حداکثری از امکانات موجود بهترین استفاده را کرد.

وی در پایان تاکید کرد که برای برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان همه دستگاه‌های اجرایی استان موظف به همکاری و کمک هستند.

نظر شما