شناسهٔ خبر: 31812758 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بارش باران در مناطق مختلف هرمزگان:

بستک و جزیره لاوان در صدر فهرست بارش رحمت الهی/ بارندگی در بندرعباس از 17 میلیمتر فراتر رفت

مردم هرمزگان امروز یکشنبه شاهد بارش سراسری در تمامی نقاط این استان بودند و بستک و جزیره لاوان در صد فهرست بارش رحمت الهی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طبق اعلام سازمان هواشناسی هرمزگان، شهرستان بستک با 70.7 میلیمتر بیشترین و جاسک با 1 میلیمتر کمترین میزان بارندگی را داشتند.

فردا نیز با فعالیت سامانه فعال جنوبی در استان شاهد شروع بارش‌ها از غرب خواهیم بود که تا قبل از ظهر دوشنبه در مناطق مختلف استان تداوم خواهد داشت.

بارش‌ها طی ساعاتی رگباری همراه با آب‌گرفتگی خواهد بود، سیلابی شدن مسیرها و طغیان  رودخانه‌های فصلی در استان پیش‌بینی می‌شود. احتمال وقوع تگرگ نیز دور از انتظار نخواهد بود.

فردا با خروج موج بارشی از سمت غرب استان شاهد افزایش بادهای شمال غربی خواهیم بود که با توجه به شدت این تندبادها در ساعات بعدازظهر و شب دریا مواج و طوفانی خواهد شد و شرایط ترددهای دریایی ایمن نخواهد بود و این شرایط نامساعد دریایی در جزایر غربی خلیج فارس تا چهارشنبه تداوم خواهد داشت.

هواشناسی دریایی بنادر مرکز هرمزگان پیش‌بینی کرده است وزش تند بادهای تند غربی و اختلال در تردد شناورهای مسافری در مسیر قشم به بندر شهید حقانی، هرمز و لارک و همچنین خطرساز برای تردد شناورهای تفریحی در هنگام دور از انتظار نیست.

گفتنی است، مجموع بارش سامانه اخیر در ایستگاه‌های هواشناسی استان هرمزگان تا ساعت 15:30 امروز یکشنبه 26 اسفندماه به شرح ذیل است:
بستک:  70.7 میلیمتر
لاوان:  36.2 میلیمتر
پارسیان: 34.5 میلیمتر
بندرعباس : 17.2 میلیمتر
کیش: 16.8 میلیمتر
قشم دریایی: 15 میلیمتر
خمیر : 14.1 میلیمتر
حاجی آباد: 12.7میلیمتر
رودان :  10.5 میلیمتر
بندرلنگه : 9.2 میلیمتر
قشم فرودگاهی 7.4 میلیمتر
میناب : 5.8 میلیمتر
سردشت بشاگرد : 3.8 میلیمتر
ابوموسی : 1.9 میلیمتر
جاسک : 1 میلیمتر

انتهای پیام/پ/

نظر شما