شناسهٔ خبر: 31812733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

۹۰۰ میلیارد ریال هزینه برای بازآفرینی در شهرستان پاکدشت

شهردار پاکدشت از هزینه ای بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال در راستای بازآفرینی محلات این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران, شهردار پاکدشت از هزینه ای بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال در راستای بازآفرینی محلات این شهرستان خبر داد.

داریوش پازوکی شهردار پاکدشت در نشستی با پرویز فیروز معاون بازآفرینی و مسکن راه و شهرسازی استان تهران با تایید این خبر گفت : هنوز مشکل ۱۲۷ خانوار محله زینبیه مرتفع نشده است و در این زمینه نیاز به پی گیری بیشتری داریم.

وی تصریح کرد ، همچنین از اعتبارات تبصره ۱۸ ، هشت قطعه زمین برای بافتهای ناکارآمد تخصیص داده ایم اما متاسفانه این شهرستان با داشتن حجم زیادی از ساکنان در محلات بافت و سکونتگاه هنوز مطالعه بافت فرسوده نداردکه می بایست اداره کل راه و شهرسازی این مساله را در الویت امور قرار دهد.

پازوکی در ادامه افزود : یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان پاکدشت آسفالت معابر و کوچه ها است ، ما فرسوده ترین معابر شهری را در اختیار داریم.

وی مشکلات محله زینبیه ، حصار امیر و انقلاب را حاد عنوان کرد و افزود : کارهای بسیار خوبی نیز همچون توانمند سازی و آموزش در محلات انجام شده است و تنها در محله حصار امیر ۱۵۰۰ نفر در کارگاههای آموزشی تحت آموزش قرار گرفته اند.

پازوکی از نیاز ۲۵۰۰ میلیارد ریالی این شهرستان در حوزه بازآفرینی خبر داد و گفت : در صورتی مردم در پروژه های باز آفرینی مشارکت می کنند که دولت و شهرداری هر دو پروژه های بزرگ مقیاس یا کوچک مقیاس ولی محرک توسعه را در محلات شروع کنند.

پازوکی یکی دیگر از مشکلات خاص باز آفرینی این شهرستان را ساماندهی کوره های آجرپزی اعلام کرد و گفت : ۴۰۰ هکتار کوره آجرپزی در این شهرستان وجود دارد که نیاز به ساماندهی جدی و اساسی دارند و در این زمینه مشاور شهرداری نیز طرح خود را ارائه کرده است.

شهردار پاکدشت همچنین در پایان با ابراز نگرانی از شکل گیری یک محله بافت ناکارآمد جدید در حریم شمالی پاکدشت گفت : در این زمینه نیز نیاز به حل و فصل موضوع به کمک اداره کل راه و شهرسازی استان تهران داریم.

پازوکی گفت : هیچ طرح بازآفرینی واحد و یکسانی را نمی توان برای یک استان و یا حتی یک شهرستان اجرایی کرد ، هر محله نیازها و شرایط و اقلیم خودش را دارد ، چنانچه پاکدشت نیز با در اختیار داشتن ظرفیتهایی مثل بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه با ۲۲۰۰ واحد صنعتی ( شهرک صنعتی عباس آباد ) شرایط و ظرفیتهای خوبی دارد.

لازم به ذکر است که محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز به مناسبت ۲۵ اسفند سالروز شهادت سردار شهید باکری ( شهردار شهید ارومیه ) و روز شهردار از خدمات پازوکی در حوزه بازآفرینی این شهرستان تقدیر کرد.

نظر شما