شناسهٔ خبر: 31812668 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روسیه: هنوز پیشنهادی از آمریکا درباره مذاکرات خلع سلاح دریافت نکرده‌ایم

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو هنوز هیچگونه پیشنهاد روشنی درباره مذاکرات خلع سلاح از واشنگتن دریافت نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز در مصاحبه‌ای از احتمال مذاکره با مسکو و پکن درباره خلع سلاح خبر داده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به این اظهارات بولتون، در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» گفت که کرملین هنوز هیچگونه پیشنهادی از واشنگتن درباره خلع سلاح و ثبات استراتژیک دریافت نکرده است.

وی گفت: «تا کنون هیچگونه پیشنهاد روشنی [از آمریکا] دریافت نکرده‌ایم.»

بولتون روز یکشنبه در مصاحبه با یک شبکه رادیویی گفت که چین نیز به همراه روسیه باید در مذاکرات کنترل تسلیحاتی حضور داشته باشد.

وی گفت: «چین هم اکنون در حال ایجاد ظرفیت هسته‌ای خود بوده و این یکی از دلایلی است که ما به دنبال توسعه سامانه دفاع موشکی ملی خودمان در آمریکا هستیم و این یکی از دلایلی است که ما به دنبال یک مذاکره کنترل تسلیحاتی دیگر با روس‌ها هستیم و ممکن است که حضور چین در این مذاکرات نیز قابل فهم باشد.»

دولت آمریکا ماه گذشته با متهم کردن روسیه به نقض پیمان موشک‌های میان‌برد (INF) از این توافق که سابقه آن به دوران اوج جنگ سرد بازمی‌کردد، خارج شد. مسکو با رد این اتهام، می‌گوید واشنگتن از ابتدا به دنبال خروج از این توافق بوده و موشک‌هایی را نیز در نقض این توافق تولید کرده است.

انتهای پیام/ق

نظر شما