شناسهٔ خبر: 31812634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام:

نظارت بر کار مهندسان ناظر ساختمان در ایلام بیشتر می شود

ایلام - رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: نظارت بر کار مهندسان ناظر ساختمان در ایلام بیشتر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رستمی عصر روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: ۹۵ درصد درآمدهای حوزه نظارت به مهندسان و پنج درصد آن به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می‌شود.

وی گفت: ایجاد اعتماد، فرمایشی و دستوری نیست اما عملکرد مهندسان باید به گونه‌ای باشد که مردم نهایت اعتماد را به این سازمان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تلاش کرده ایم تا تغییراتی را در راستای شفاف سازی و اعتماد سازی و ایجاد بستر آرام مورد نیاز سازمان آغاز و قدم‌های مؤثری برداریم، گفت: سازمان نظام مهندسی در گذشته در چند مورد دچار مشکل بود که یکی از این مشکلات شیوه نامه وزیر سابق راه و شهرسازی و دیگر خدشه دار شدن اعتماد مردم و مهندسان از این سازمان بود.

وی تصریح کرد: با شیوه نامه ابلاغی گذشته هزینه‌های سازمان بیش از دو برابر درآمدها بود و اگر آن شیوه نامه را تا پایان سال اجرا می‌کردیم، در پرداخت حقوق کارکنان هم دچار مشکل می‌شدیم.

رستمی با اشاره به اینکه اجرای عدالت در واگذاری نظارت‌ها به مهندسان از اهم کارهای ما در این مدت کوتاه بوده است، تصریح کرد: برای سال آینده ارجاع کار به مهندسان را واقعی خواهیم کرد تا مشکل لابی گری‌ها برای همیشه در این سازمان رفع شود.

وی افزود: پرداخت حق الزحمه به صورت مرحله‌ای به ناظران از دیگر برنامه‌های ما در سال آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال آینده تمام ارجاع نظارت‌ها به مهندسان بر مبنای قانون و عدالت خواهد بود و تمام امور دقیقاً رصد و ارزیابی خواهد شد.

نظر شما