شناسهٔ خبر: 31812587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

رشد 1397 واحدی نماگر بورسی/ ثبات قیمت‌ها در بازار ارز

بازارهای مالی شهر در دومین روز کاری هفته با داد و ستدهای مثبت در بازار بورس همراه شدند و شاخص بورس بار دیگر به رنگ سبز درآمد، بازار ارز و سکه نیز با وضعیت متعادل همراه شدند و اندکی افت را در برخی بخش‌ها تجربه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در دومین روز کاری هفته با دادوستدهای مثبت در بازار بورس همراه شدند و شاخص بورس بار دیگر به رنگ سبز درآمد، بازار ارز و سکه نیز با وضعیت متعادل همراه شدند و اندکی افت را در برخی بخش‌ها تجربه کردند.

در این میان مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر نوسانات این روز تأثیر گذاشت به ترتیب به تصویب و ابلاغ بسته تسهیل فرآیند واردات ارز حاصل از صادرات، احتمال نهایی شدن مزد کارگران در نشست فردا، عرضه اولیه چهاردهمین شرکت فرابورسی در این روز، رشد 1397 واحدی شاخص کل بورس، ترخیص 2500 کانتینر قطعات خط تولید ایران‌خودرو، کاهش هزینه‌های ساخت خدمات روبنایی در شهرهای جدید با مصوبه جدید دولت، خروج بانک ملت و تجارت از سهامداری فملی، طلای سرخ با بسته‌بندی ایرانی در فروشگاه‌های اروپا و آمریکا، بانک تجارت بزرگ‌ترین شرکت بورسی و سامان‌دهی شدن صادرات محصولات فولادی اختصاص داشت.

رشد 1397 واحدی نماگر بورسی

بازار بورس در دومین روز معاملاتی هفته بار دیگر به رنگ سبز درآمد و با رشد همراه شد، در این روز نماگر بازار یک هزار و 397 واحد رشد را تجربه کرد و در نهایت بر سکوی 172 هزار و 523 واحد تکیه زد.

در ثبت این تغییرات نقش نمادهایی نظیر فارس، پارس، فخوز و غدیر پررنگ‌تر از سایر نمادها بود، حجم دادوستدهای این بازار نیز در پایان این روز به 4 هزار و 829 میلیون سهم و ورقه بهادار رسید؛ یکی از عوامل افزایش حجم معاملات در این روز کاری، تسویه معاملات اعتباری‌ها در پایان سال مالی بود.

ارزش دادوستدهای صورت گرفته نیز به 24 هزار و 328 میلیارد ریال رسید که به ترتیب سه نماد فارس، پارس و فخوز بیشترین نقش را در رشد ارزش بازار رقم زدند.

اکثر نمادهای گروه فلزات در این روز با افت ارزش سهام خود روبرو شدند و کم و بیش در درصدهای منفی جای گرفتند. در این میان می‌توان به نمادهای فولاد، کاوه و فایرا اشاره کرد.

در مقابل اکثر نمادهای گروه شیمیایی در درصدهای مثبت جای گرفتند و کم و بیش با افزایش ارزش سهام خود روبرو شدند. تاپیکو، پارس، زاگرس و شغدیر نمونه‌ای از نمادهای سبزپوش شده بودند.

خودرویی‌ها نیز در ابن روز کاری با افزایش تقاضا روبرو شدند و یکی پس از دیگری در درصدهای مثبت جای گرفتند. در این میان می‌توان از نمادهای خساپا، خودرو و خپارس نام برد. بیشترین حجم دادوستدهای این گروه نیز در نمادهای خساپا، خپارس و خودرو به ثبت رسید.

نمادهای گروه بانکی در صفر قیمتی معامله شدند و تغییرات چندانی را نسبت به روز کاری قبل به ثبت نرساندند. در این میان می‌توان به نمادهای وبملت، وپاسار و وپست اشاره کرد.

برترین عرضه‌های این روز به نمادهای وبیمه، کیان و پسران تعلق گرفت و در مقابل بیشترین تقاضا نیز از آن نمادهای تنوین، خراسان، ستران و آپ شد.

معاملات در بخش بازار فرابورس نیز با افزایش 41 واحدی شاخص این بازار به پایان رسید و این نماگر در انتها بر فراز قله 2 هزار و 156 واحد ایستاد.

در این میان نقش نمادهای مارون، زاگرس و کگهر در ثبت تغییرات این روز شاخص پررنگ‌تر از سایر نمادها بود.

حجم معاملات این بازار نیز بالغ بر یک میلیارد و 369 میلیون سهم و ورقه بهادار به ثبت رسید که ارزش این میزان سهام معامله شده 7 هزار 827 میلیارد ریال تخمین زده شد.

ثبات قیمت‌ها در بازار صرافی

بازار صرافی‌های شهر بار دیگر با ثبات قیمت اکثر ارزها در روزهای پایانی سال همراه شد و برآیند عرضه و تقاضا تغییرات چندانی را در ارزش سهام ایجاد نکرد.

در این میان هر دلار آمریکا در پایان این روز بر سکوی 13 هزار و 100 تومان ایستاد و به این ترتیب بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته معامله شد.

در این روز ارزش هر یورو با 100 تومان افت، بر فراز عدد 14 هزار و 900 تومان ایستاد. ارزش حواله درهم امارات نیز به 3 هزار و 550 تومان رسید.

پوند انگلستان نیز در پی برابری عرضه و تقاضا بر سکوی 17 هزار و 500 تومان ایستاد.

افت سکه در واپسین روزهای 97

سکه تمام بهار آزادی در دومین روز معاملاتی هفته با افت ارزش همراه شد و در نهایت بر سکوی 4 میلیون و 600 هزار تومان تکیه زد، نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز به ترتیب در قیمت‌های 2 میلیون و 500 هزار تومان و یک میلیون و 600 هزار تومان جای گرفتند، در این روز دادوستدهای بازار سکه و طلا در حالی به ثبت رسید که ارزش اونس طلا یک هزار و 302 دلار رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز در پایان این روز 417 هزار و 840 تومان تعیین ارزش شد.

انتهای پیام/63062/ج20/

نظر شما