شناسهٔ خبر: 31812556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

بندر بوشهر جدیدی متولد می‌شود/ توسعه نباید منتظر منابع دولتی باشد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توسعه جزیره و بندر نگین بندر بوشهر جدیدی متولد می‌شود، تاکید کرد: توسعه نباید منتظر منابع دولتی باشد و سیاست ما افزایش مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

بندر بوشهر جدیدی متولد می‌شود/ توسعه نباید منتظر منابع دولتی باشد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با توسعه جزیره و بندر نگین بندر بوشهر جدیدی متولد می‌شود، تاکید کرد: توسعه نباید منتظر منابع دولتی باشد و سیاست ما افزایش مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم افتتاح پروژه‌‌‌های بندری که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حال برگزاری است، با بیان اینکه بندر بوشهر در تاریخ جاودانه است، گفت: بندر بوشهر در ذهن مردم ایران منطقه‌‌‌‌ای است که برای استقلال‌‌‌طلبی و دفاع از کیان و ملت با استعمار جنگیده است. بنابراین این سرزمین و مردم آن زیبنده استفاده از بهره‌‌مندی بهترین‌‌ها را دارند.

وی با اشاره به پروژه اسکله جزیره نگین اظهار داشت: این پروژه در سال ۹۳ توسط رییس‌‌جمهور کلنگ‌‌زنی شد و دو سیاست را دنبال می‌‌‌کرد که در هر دو آن شاهد موفقیت در اجرا بودیم. در دوره‌‌‌ای مردم بوشهر و بندر مشکلاتی را داشتند و بندر بوشهر به دلیل نبود پس‌‌‌کرانه ازدحامی را در شهر ایجاد می‌‌‌کرد که امروز با تصمیماتی که در گذشته گرفته شده شاهد رفع این مشکلات هستیم.

این عضو دولت دوازدهم با بیان اینکه تکمیل پروژه‌‌‌های جزیره نگین و اسکله جدید آن با دسترسی متصل از شهر این پیام را دارد که دولت به دنبال ایجاد رفاه برای مردم است، تصریح کرد: اسکله جدید با راه جدید و پس‌‌کرانه ۴۰۰ هکتاری می‌‌‌تواند محل کسب و کارهای متنوع باشد و بهره‌‌‌برداری از این پروژه بندر بوشهر جدیدی را متولد می‌‌‌کند که نقطه آغاز رشد و تعالی است.

اسلامی با اشاره به موفقیت دومی سیاست دولت با اجرای پروژه توسعه جدید جزیره نگین خاطرنشان کرد: نکته دوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است. معتقدم توسعه نباید منتظر منابع دولتی شود و با استفاده از ظرفیت‌‌‌های بخش خصوصی می‌‌‌توان توسعه را سرعت بخشید که امروز شاهد تحقق این سیاست دولت هستیم. این سیاست ادامه پیدا خواهد کرد تا توسعه هرچه سریعتر رشد داشته باشد.

وی با اشاره به ساخت راه‌‌‌آهن بوشهر ابراز داشت: سرفصل جدیدی که در این استان ایجاد شده موضوع اتصال بوشهر به شبکه ریلی است. دو ماه پیش این پروژه کلنگ‌‌‌زنی شد هر چند که گفته‌‌ام کلنگ‌‌‌زنی شبانه ممکن است سنگینی در کار ایجاد کند اما این پروژه که شبانه هم کلنگ‌‌زنی شده در حال اجرا است و به طور مستمر پیمانکاران مشغول به کار هستند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امیدوارم هرچه زودتر آرزوی مردم که اتصال به شبکه ریلی است محقق شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه حایز اهمیت است تنوع بخشی به کسب و کارها در پس‌‌کرانه بندر بوشهر است، بیان کرد: این بندر پس‌‌کرانه‌‌های بسیار گرانقیمتی دارد چون اراضی این پس‌‌کرانه محدود هستند بنابراین باید کسب و کارهایی در این بندر ایجاد شوند و رونق بگیرند که اشتغال پایدار ایجاد کنند و تولید ارزش افزوده بالایی داشته باشند.

نظر شما