شناسهٔ خبر: 31812490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت استان مرکزی:

500 معدن در استان مرکزی فعالیت دارند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تعداد معادن فعال استان را ۵۰۰ واحد عنوان کرد و گفت: در سال جاری بالغ‌بر ۵۲ پروانه اکتشاف، ۳۲ پروانه بهره‌برداری و ۳۷ گواهی کشف صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا حاجی پور عصر امروز در حاشیه  نشست شورای معادن استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حمایت ویژه استاندار و حوزه اقتصادی استانداری در راستای توسعه فعالیت معدن‌کاران احیای معادن راکد و غیرفعال در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری توسعه و فعالیت بخش معادن، جایگزین حوزه نفت می‌شود که فعالیت در این راستا در استان با رعایت مسائل زیست‌محیطی در اولویت قرار دارد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در تلاش هستیم با سرمایه‌گذاری در این حوزه، در زمینه اشتغال موفق عمل کنیم و با حمایت از بخش معدن و معدن‌کاران، گام‌های مؤثری در ایجاد اشتغال و بهبود رونق اقتصادی در استان برداریم.

حاجی پور با بیان اینکه برای هر کدام از معادن مصوباتی به صورت مجزا ابلاغ می‌شود افزود: سازمان صمت موظف است مصوبات را به بهره‌برداران ابلاغ کند و با استناد ماده ۱۲ قانون معادن مصوبات شورای معادن لازم‌الاجرا است.

وی بیان داشت: چنانچه معدن‌کاران در خصوص مصوبات اعتراضی داشته باشند، طی مدت ۳ ماه می‌توانند شکایت خود را از طریق دیوان عدالت اداری مطرح کنند اما با توجه به اینکه تصمیمات با ارائه نظرات کارشناسی صورت می‌گیرد و توسط شورای عالی معادن کشور تأیید می‌شود تاکنون اعتراضی در این خصوص لحاظ نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه تفویض اختیار شورای معادن از سوی وزیر به استانداران ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: نشست روز جاری نیز به منظور تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی، ارائه مهلت و بخشش حقوق دولتی و تمدید مهلت برای معدن‌کاران تشکیل و تدابیر ویژه‌ای نیز در این خصوص اندیشیده شد.

انتهای پیام/

نظر شما