شناسهٔ خبر: 31812335 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در بدو ورود به دمشق مطرح شد؛

تاکید سردار باقری بر خروج نیروهای خارجی از سوریه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تاکید کرد: نیروهایی که بدون هماهنگی با دولت سوریه در این کشور حضور دارند دیر یا زود خاک سوریه را ترک خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر محمد باقری در بدو ورود به دمشق گفت: این مسئله در اجلاس سه‌‌‌‌جانبه ایران، سوریه و عراق مورد تاکید قرار خواهد گرفت. همانگونه که ایران به دعوت رسمی دولت سوریه آمده، حضور نیروهای سایر کشورها نیز باید با هماهنگی و مجوز دولت سوریه باشد.

وی با اشاره به حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در منطقه ادلب و منطقه شرق فرات اظهار داشت: باید این نیروها هرچه زودتر آن مناطق را ترک کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هدف از سفر به سوریه شرکت در اجلاس سه‌‌‌‌جانبه بین ایران، سوریه و عراق با حضور فرماندهان ارشد است تا درباره ادامه مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه هماهنگی و توافقات لازم صورت بگیرد. در چند سال اخیر هماهنگی فوق‌‌‌‌العاده مناسبی میان ایران، سوریه، روسیه و عراق و همبستگی با محور مقاومت صورت گرفته که به پیروزی‌های چشمگیری در مقابله با تروریسم منجر شد و امروز بر مبنای همین پیروزی‌ها تثبیت حاکمیت و پیشرفت به سمت آزادسازی باقی خاک سوریه صورت می گیرد.

باقری حضور در جبهه‌‌‌ها و دیدار با رزمندگان به ویژه در منطقه شرق فرات و غوطه شرقی ازجمله برنامه‌‌‌‌های سفر خود برشمرد و تصریح کرد: در بازدید از آن مناطق، پیروزی‌‌‌‌ها را به رزمندگان مدافع حرم تبریک خواهم گفت. در دیدارهای جداگانه‌‌‌ای با مقامات نظامی سوریه و عراق، درباره زمینه‌‌‌‌های همکاری میان نیروهای مسلح کشورمان با این دو کشور همسایه و بسیار مهم در منطقه گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی حمله تروریستی مسلحانه به دو مسجد در نیوزیلند را جنایتی فجیع توصیف و آن را به شدت محکوم و خاطرنشان کرد: این جنایت نشان می‌‌‌دهد که این افراد به ظاهر مسیحی یا مسلمان یا هر دین و آیینی داشته باشند، تحت تاثیر اسلام‌‌‌هراسی که از جانب آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی صورت می‌‌‌گیرد، قرار گرفته‌‌‌‌اند. جنایت تروریستی نیوزیلند به روش جنایات تکفیری‌های داعش صورت گرفته و اربابان این گروه‌‌‌های تروریستی، آنها را آموزش و تجهیز کردند تا با کشتارها، مسلمانان را بترسانند و اسلام را تضعیف کنند. این گروه‌‌ها، هیچ فرقی با داعش ندارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: فارغ از مسایل سیاسی همه کشورهای جهان و مقامات رسمی دولت‌ها باید دست به دست هم دهند تا با تروریسم به طور جدی مقابله کنند و معیارهای دوگانه در این جهت حاکم نباشد.

نظر شما