شناسهٔ خبر: 31812307 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

لزوم توجه به کسب و کار نوین در پس کرانه بندر جدید بوشهر

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌جهت‌گیری تخصصی برای پس کرانه بندر بوشهر از نظر کسب و کارهای نوین باید به نحوی باشد که به اشتغال پایدار و تولید باارزش افزوده بالا بیانجامد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه اقتصادی فارس به بوشهر، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که امروز به همراه رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیأت دولت به بوشهر سفر کرده است، در حاشیه افتتاح دو پروژه در بندر بوشهر، در محل سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان داشت: بندر بوشهر همواره در ذهن مردم ایران و تاریخ این کشور جاودانه است و ظرفیت مبارزه با استعمار و استقلال طلبی و دفاع از کیان ملت در این سرزمین زبان‌زد است. بنابراین زیبنده در اختیار داشتن بهترین‌هاست.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دسترسی به بندر و کمبود پس کرانه مانع توسعه بندر بوشهر می‌شد، اما امروز با افتتاح جزیره نگین و تکمیل راه دسترسی مستقل جزیره نگین خارج از شهر این پیام اعلام شد که دولت برای رفاه مردم و توسعه کسب و کار در بوشهر تلاش می‌کنند.

اسلامی ادامه داد:‌ پس کرانه 400 هکتاری بندر بوشهر کسب و کارهای متعددی را می‌تواند در خود جای دهد و بندر بوشهری دیگر را متولد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها ضروری است، گفت: توسعه نباید منتظر منابع محدود دولتی باشد و افتتاح اسکله 50 هزار تنی جزیره نگین کارکرد حضور بخش خصوصی را نشان می‌دهد و با همت بنیاد مستضعفان امروز شاهد این تحقق بوده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتصال ریلی بوشهر به شبکه راه‌آهنی سراسری در دستور کار دولت قرار گرفت،‌گفت:‌ دو ماه پیش کلنگ این پروژه زمین زده شد که البته در شب بود و ما هم گفتیم کلنگ نزنید که پروژه سنگین می‌شود، اما به هر حال این کار انجام شد و امیدوارم این پروژه زودتر انجام شود.

اسلامی با اشاره به افتتاح جزیره نگین و پس کرانه 400 هکتاری بندر گفت:‌جهت‌گیری تخصصی برای پس کرانه این بندر از نظر کسب و کارهای نوین باید، به گونه‌ای باشد که اشتغال پایدار و تولید با ارزش افزوده بالا ایجاد کند.

انتهای پیام/ب

نظر شما