شناسهٔ خبر: 31811997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همکاری بیشتر دولت‌ها در مقابله با تروریسم ضرورت دارد

سرلشکر باقری گفت: همه کشور‌های جهان و مقامات رسمی دولت‌ها باید دست بدست هم دهند تا با تروریسم به طور جدی مقابله کنند.

صاحب‌خبر -
هماهنگی فوق العاده میان ایران و سوریهبه گزارش حوزه دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سپاه نیوز، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس سه جانبه مبارزه با ترورریست به سوریه سفر کرده است در بدو ورود به دمشق با تاکید بر لزوم خروج نیرو‌هایی که بدون هماهنگی با دولت سوریه در این کشور حضور دارند گفت: این مسئله در اجلاس سه جانبه ایران، سوریه و عراق مورد تاکید قرار خواهد گرفت. همانگونه که ایران به دعوت رسمی دولت سوریه آمده، حضور نیرو‌های سایر کشور‌ها نیز باید با هماهنگی و مجوز دولت سوریه باشد.

باقری با اشاره به حضور غیرقانونی نیرو‌های خارجی در منطقه ادلب و منطقه شرق فرات گفت: باید این نیرو‌ها هرچه زودتر آن مناطق را ترک کنند.

سرلشکر باقری افزود: هدف از سفر به سوریه شرکت در اجلاس سه جانبه بین ایران، سوریه و عراق با حضور فرماندهان ارشد است تا درباره ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه هماهنگی و توافقات لازم صورت بگیرد. در چند سال اخیر هماهنگی فوق العاده مناسبی میان ایران، سوریه، روسیه و عراق و همبستگی با محور مقاومت صورت گرفته که به پیروزی‌های چشمگیری در مقابله با تروریسم منجر شد و امروز بر مبنای همین پیروزی‌ها تثبیت حاکمیت و پیشرفت به سمت آزاد سازی باقی خاک سوریه صورت می‌گیرد.

سردار باقری همچنین حضور در جبهه‌ها و دیدار با رزمندگان به ویژه در منطقه شرق فرات و غوطه شرقی ازجمله برنامه‌های سفر خود اعلام کرد و ادامه داد: در بازدید از آن مناطق؛ پیروزی‌ها را به رزمندگان مدافع حرم تبریک خواهم گفت. در دیدار‌های جداگانه‌ای با مقامات نظامی سوریه و عراق، درباره زمینه‌های همکاری میان نیرو‌های مسلح کشورمان با این دو کشور همسایه و بسیار مهم در منطقه گفتگو خواهیم کرد.

سرلشکر باقری حمله تروریستی مسلحانه به دو مسجد در نیوزیلند را جنایتی فجیع توصیف و آنرا به شدت محکوم کرد و گفت: این جنایت نشان می‌دهد که این افراد به ظاهر مسیحی یا مسلمان یا هر دین و آیینی داشته باشند، تحت تاثیر اسلام هراسی که از جانب آمریکا، برخی کشور‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، قرار گرفته اند.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  در ادامه افزود: جنایت تروریستی نیوزیلند به روش جنایات تکفیری‌های داعش صورت گرفته و اربابان این گروه‌های تروریستی، آن‌ها را آموزش و تجهیز کردند تا با کشتارها، مسلمانان را بترسانند و اسلام را تضعیف کنند. این گروه‌ها، هیچ فرقی با داعش ندارند.

وی در پایان اظهار کرد: فارغ از مسایل سیاسی همه کشور‌های جهان و مقامات رسمی دولت‌ها باید دست بدست هم دهند تا با تروریسم به طور جدی مقابله کنند و معیار‌های دوگانه در این جهت حاکم نباشد.
 
انتهای پیام/

نظر شما