شناسهٔ خبر: 31810504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لاريجاني:

حادثه تروريستي نيوزيلند مشکوک است/ اميدوارم سال جديد پر از آرامش باشد

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا- رئيس مجلس شوراي اسلامي حادثه تروريستي نيوزيلند را هشدار دهنده براي همه ملت‌ها و کشورها دانست و گفت که بايد وزارت خارجه از طريق سازمان کنفرانس اسلامي و دبيرکل بين‌المجالس اسلامي براي موضع گيري جدي اقدامات لازم را انجام دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي لاريجاني در جلسه علني امروز (يکشنبه) در سخناني ضمن تبريک ميلاد امام جواد (ع) ابراز اميدواري کرد که سال آينده سال پر رونقي براي ملت‌ها باشد و بتوانيم سالي پر از آرامش را سپري کنيم.
وي افزود: لازم مي‌دانم از پذيرايي ملت و دولت دوست و برادر عراق در سفر رئيس جمهور به اين کشور تشکر کنم. اين سفر دستاوردهايي در زمينه‌هاي مختلف در بخش‌هاي اقتصادي همکاري‌هاي سياسي و امنيتي و همچنين گفت‌وگوهايي درباره همکاري‌هاي زيارتي و توريستي داشته است.
لاريجاني ادامه داد: درباره توافقنامه 1975 تصميمات بسيار ارزشمند و خوبي گرفته شد. اين سفر با دقت نظر و رفتار صميمانه همراه بود که از ملت رشيد و دولت عزيز عراق و همه احزاب و گروه‌ها و عشاير که در اين سفر همکاري داشتند، تشکر مي‌کنم به خصوص آيت الله سيستاني که ملاقات سودمند و سازنده‌اي با رئيس جمهور داشتند. ان‌شاءالله وزارت خارجه پيگير توافقات انجام شده خواهد بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به حادثه تروريستي نيوزيلند گفت: لازم است اقدام بسيار وحشيانه تروريستي در نيوزيلند را به صدمه ديدگان در اين حادثه تسليت گويم. اين حادثه هشدار دهنده براي همه ملت‌ها و کشورها است که مراقب باشند. حرکات زيرپوستي تروريستي ظاهري متفاوت دارد اما خاصيت آن تروريستي است. بايد مراقبت‌هاي لازم صورت گيرد.
وي توضيح داد: اينکه در سال‌هاي اخير رفتارها و افکاري در زمينه هراس از مسلمانان و تفکر اسلامي تبليغ مي‌شود مي‌تواند باعث بروز اينگونه حادثه‌هاي تروريستي باشد. البته ما مشکوک هستيم که آيا واقعاً اين اقدام به بهانه و جريان نژادپرستي انجام شده يا پشت صحنه ديگري دارد و يا اينکه دولت‌ها نقش داشته‌اند. بايد ابعاد حادثه بررسي شود. لازم است وزارت خارجه از طريق سازمان کنفرانس اسلامي و دبيرکل بين‌المجالس اسلامي اخذ موضع جدي را در دستور کار قرار دهد.
لاريجاني تاکيد کرد: اينکه اينقدر وحشيانه به نمازگزاران در حال عبادت حمله شده است را نبايد به سادگي از آن گذشت. قطعاً اگر کشورها درست عمل مي‌کردند جرأت اينگونه حملات وحشيانه به وجود نمي‌آمد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنانش با قدرداني از تلاش‌هاي نمايندگان در سال 97 گفت: نمايندگان در کميسيون‌ها مختلف و فراکسيون‌ها و يا در جلسات علني و غير علني و مناطق خود پيگير مشکلات مردم بودند. گرچه سال 97 به دليل شيطنت‌هاي آمريکايي‌ها درباره توافق هسته‌اي و برخوردهاي ماجراجويانه تلاطم‌هايي از نظر اقتصادي داشتيم اما بيشتر دغدغه نمايندگان اين بود که با حضور در مناطق و گفت‌وگو با مديران اجرايي استان‌ها و سطح ملي مشکلات را کاهش دهند.
لاريجاني يادآور شد در همان ابتداي سال ساز و کارهايي براي کنترل مسائل تدوين شد. اميدوارم سال آينده سال بسيار پرفروغي باشد که کشور آرامش بيشتري داشته باشد و اتحاد ملت هم قوي‌تر شده و اشتغال کارآمد براي مردم به خصوص جوانان فراهم شود که همت نمايندگان هم مصروف به اين امر است.
وي در پايان با تبريک سال جديد به نمايندگان و مردم مجدداً ابراز اميدواري کرد که سال آينده سالي پر از آرامش اتحاد و اشتغال کارآمد براي ملت ايران باشد.

نظر شما