شناسهٔ خبر: 31810313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بیش از ۲ هزارکامیون کالا در مرز دوغارون در انتظار خروج

در پی انتظار بیش از ۲ هزار کامیون در مرز دوغارون برای صادرات کالا گفتگوها با مسئولان هرات برای حل مشکل آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  قدس آنلاین ، انتظار بیش از ۲ هزارکامیون در مرز دوغارون برای صادرات کالا جمعی از فعالان اقتصادی و بازرگانی خراسان رضوی و هرات افغانستان امروز گرد هم آیند.

محمود سیادت رئیس هیئت اجرایی اتاق بازرگانی مشترک ایران افغانستان در این جلسه گفت: مرز دوغارون بیشترین تردد بار و مسافر را بین ایران و افغانستان دارد که مناسب نبودن زیرساخت‌ها در نقطه صفر مرزی باعث شده است با افزایش صادرات مشکلاتی در گمرک دو کشور ایجاد شود.

جمعی از فعالان بازرگانی در این نشست نیز بیان کردند دولت افغانستان ورود برخی کالاها را از دیگر مرزهای این کشور محدود کرد که باعث شده است کامیون‌های بیشتری برای صادرات کالاهای خود مرز دوغارون را انتخاب کنند از این رو تراکم کامیون‌ها توقف‌های طولانی را در این منطقه سبب شده است.

به گفته آنان مناسب نبودن پارکینگ‌ها و وجود نداشتن باسکول‌های مناسب از دیگر مشکلات موجود در گمرک افغانستان در منطقه دوغارون است.

رئیس اتاق تجارت هرات افغانستان هم در این نشست گفت: گفتگوهایی با مسئولان هرات برای حل مشکل توقف‌های طولانی مدت کامیون‌ها آغاز شده است و به زودی مشکل حل می‌شود.

سعد خطیبی افزود: به‌کارگیری سیستم‌های جدید نیز انجام امور اداری و بازرگانی را در گمرک افغانستان در مرز دوغارون طولانی کرده است.

وی در عین حال با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی بین ایران و افغانستان ابراز امیدواری کرد: با تلاش مضاعف مسئولان ایران و افغانستان به زودی مشکلات در مرز دوغارون برطرف شود.

از ابتدای امسال تاکنون یک و نیم میلیون تن کالا از خراسان رضوی به افغانستان به ارزش بیش از یک میلیارد دلار صادر شده است.
انتهای پیام

نظر شما