شناسهٔ خبر: 31810236 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رئیس جمهور در آیین افتتاح ۴ فاز میدان گازی پارس جنوبی:

با این ۴ فاز، روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب بر تولید گاز افزوده شد/در سالهای اخیر، ملت در تولید بنزین، گازوییل و گاز خودکفا شدیم

رئیس جمهور هدف آمریکا از تحریم ایران را نگران کردن مردم از آینده دانست و با تاکید بر اینکه این تحریمها جنایت علیه بشریت است اما آمریکا بداند ملت ایران در صف واحدند و سر فرود نخواهند آورد، گفت: آمریکا فکر می کرد تحریم، پیشرفت ما را متوقف می کند؛ ملت تاریخ ساز و ایثارگر ایران، آنها را مایوس کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در  آیین افتتاح ۴ فاز میدان گازی پارس جنوبی، با قدردانی از وزارت نفت، قرارگاه خاتم و همه مدیران، مهندسان و کارکنان بابت این افتخار آفرینی، اظهارداشت: از ۱۰ فاز، به فعالیت ۲۵ فاز در پارس جنوبی رسیدیم و با این ۴ فاز، روزانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب بر تولید گاز افزوده شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه بهره‌برداری از این فازها برای ملت ایران مبارک و خوشحال‌کننده است، گفت: این بهره‌برداری ضربه محکمی به دشمنان این مرز و بوم بویژه آمریکا است که با اعمال تحریم های غیرانسانی و غیرقانونی، تصور می‌کردند تمامی طرح‌ها و پیشرفت‌های ملت ایران متوقف می‌شود.

دکتر روحانی افزود: آنها خیال می‌کردند با اعمال تحریم مردم ایران را چنان در فشار اقتصادی قرار می‌دهند که عجز خود را نشان دهند، اما ملت بزرگ، تاریخ‌ساز، فداکار و ایثارگر ایران در همه مقاطع تاریخی بویژه در سال جاری ایستادگی و مقاومت خود را در برابر زیاده‌خواهی دشمنان به خوبی نشان داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در طول دولت یازدهم و دوازدهم، 5 بار برای بهره‌برداری از فازهای مختلف پارس جنوبی به این منطقه سفر کرده‌ام، گفت: بهره‌برداری از فازهای گسترده پارس جنوبی، نشان‌دهنده این است که ملت ایران مسیر پیشرفت و تعالی خود را به حول و قوه الهی به خوبی انجام داده و ادامه خواهد داد.

دکتر روحانی اظهارداشت: بهره‌برداری از چندین طرح مهم زیربنایی و اقتصادی در هفته‌های اخیر در کشور و ایجاد پیوند مستحکم با کشور عراق، مایه خرسندی است.

رئیس جمهور بهره‌برداری از پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس و طرح افزایش کیفیت تولید پالایشگاه بندرعباس را مایه افتخار دولت و ملت ایران دانست و اظهار داشت: اینکه تولید بنزین از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 2 برابر شده، نشان از تحرک فعالیت‌ها، ایثار ملت و فعالان صنعت نفت است که توانسته‌ایم میزان تولید بنزین را از 52 میلیون لیتر به بیش از 101 میلیون لیتر در سال برسانیم.

 دکتر روحانی ادامه داد: دشمنان ملت ایران و آمریکایی‌ها بدانند بر فرض اینکه در این 5 سال، هیچ اقدامی انجام نگرفته است، اما همین که تولید بنزین را از 52 میلیون لیتر در سال 92 به بیش از 101 میلیون لیتر رسانده‌ایم، افتخاری برای صنعت نفت و ملت ایران است. البته شاید برخی خوش‌شان نیاید که بگوییم این افتخار دولت است، اما همه مسئولان رده بالای کشور از طرف مردم این بار مسئولیت را برعهده دارند و اگر افتخاری وجود دارد، متعلق به مردم است.

رئیس جمهور افزایش واحدهای پالایشگاهی و دریایی در پارس جنوبی از 10 فاز در سال 92 به 25 فاز در حال حاضر را اقدامی بزرگ و موجب افتخار دانست و گفت: با افتتاح فازهای پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز در کشور 100 میلیون متر مکعب افزایش یافته که این نشان از قدرت ملی ماست.

دکتر روحانی با اشاره به قدرت فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی، اقتصادی، فنی و انرژی ملت ایران و بهره‌مندی کشور از منابع گسترده خدادادی، گفت: امروز از لحاظ منابع خدادادی، در سطح اول و در زمینه تولید در سطح چندم جهان قرار داریم و این در حالی است که قدرت نظامی در کنار قدرت فرهنگی، تاریخی و تأثیرگذاری در منطقه و جهان معنا پیدا می‌کند.

رئیس جمهور اظهار داشت: هنگامی که تولید نفت و گاز در کشور افزایش پیدا می‌کند در حقیقت قدرت ملی ما بالا رفته است.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت و اهمیت خوداتکایی در کشور، ‌گفت: پیش از این در بخش نفتِ گاز، بنزین و گاز نیاز به واردات داشتیم، اما در چند سال اخیر توانسته‌ایم در بنزین، گازوییل و گاز، روی پای خود بایستیم که این موجب استقلال و خوداتکایی شده و در این صورت هیچ کس نمی‌تواند به ملت ما زورگویی کند.

خبر تکمیل می شود...

نظر شما