شناسهٔ خبر: 31810038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس کل دادگستری لرستان:

امورات قضایی و انتظامی در نوروز موجب اختلال در مسافرت مردم نشود

«جعفر بدری» گفت: امورات قضایی و انتظامی در ایام نوروز نباید موجب اختلال در مسافرت مردم شود و در صورت نیاز قاضی کشیک و نیروی انتظامی و راهور باید در محل حاضر و مسئله را حل و فصل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «جعفر بدری» ظهر امروز در جلسه شورای قضایی استان که با حضور معاونین و رؤسای سازمان‌های تابع برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش همکاران اظهار داشت: شایسته است سال آینده نیز مسؤولان با تلاش‌های خود بیش از پیش رضایت مردم را کسب کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله تنظیم بازار نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر دارد، گفت: انتظارات از دستگاه قضا و نهادهای وابسته در جهت نظارت و مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی در امر تنظیم بازار بجا بوده و همه ما مؤظف به تلاش در این راستا هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان بخشی از آشفتگی بازار را ناشی از سردرگمی دستگاه‌های دولتی خواند و افزود: این دستگاه‌ها هنوز نتوانسته‌اند برای این موضوع برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی داشته باشند.

بدری ادامه داد: در بحث واردات نهاده‌های دامی که امروزه علت اصلی افزایش قیمت گوشت و مرغ است باید به دنبال دلیل اصلی انحصار در امر واردات این نهاده‌ها بود و در این راستا دستگاه‌های دولتی باید سیستم واردات نهاده‌های دامی را سامان‌دهی کنند.

وی با بیان اینکه سوءاستفاده‌هایی در این زمینه در حال رخ دادن است، اظهار داشت: باید بر فعالیت‌های دستگاه‌های مربوطه و واردکنندگان این محصولات نظارت کامل و دقیقی انجام شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به در پیش رو بودن ایلام تعطیلات نوروز و مسافرت گردشگران در این ایام گفت: در ایام نوروز مسافرت‌های مردم نباید مختل شود و مشکلات پیش آمده برای مسافران باید فوری و در محل برطرف شود که در این راستا دستگاه قضا و سازمان‌های تابع در ایام تعطیلات بصورت کشیک و دائمی حضور دارند.

بدری تصریح کرد: امورات قضایی و انتظامی در ایام نوروز نباید موجب اختلال در مسافرت مردم شود و در صورت نیاز قاضی کشیک و نیروی انتظامی و راهور و راهنمایی و رانندگی باید در محل حاضر و مسئله را حل و فصل نمایند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از عفو بزرگ ۲۲ بهمن امسال، گفت: تاکنون هزار و 215 نفر از زندانیان استان مشمول این عفو بوده و آزاد شده‌اند و با تلاش‌های همکاران در سازمان زندان‌ها در حال بررسی شمولیت سایر زندانیان هستیم.

رئیس کل دادگستری لرستان در خصوص مرخصی زندانیان در ایام نوروز نیز خاطرنشان کرد: برای اینکه این محکومان در تعطیلات کنار خانواده‌هایشان باشند با تلاش دادستان‌های شهرستان‌ها و هماهنگی با سازمان زندان‌ها موضوع مرخصی زندانیان در ایام نوروز در حال پیگیری و به سرانجام رسیدن است ‌.

انتهای پیام/

نظر شما