شناسهٔ خبر: 31809909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد:

شورای اسلامی شهر یزد در فرآیند معرفی شهردار منتخب کاملاً طبق قانون اقدام کرده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورای اسلامی شهر یزد در فرآیند معرفی شهردار منتخب هیچ تعللی نکرده و کاملاً طبق قانون اقدام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محسن عباسی‌هرفته ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده شورای اسلامی شهر یزد از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: این شورا با یکسری شعار و اهداف کلان کار خود را آغاز کرد و شعار شورای پنجم شهر یزد شهری آرام، پاک، زیبا و فرهیخته بوده است و همواره سعی کرده تمام اقدامات خود را حول این محورها انجام دهد.

وی افزود: درواقع شورای پنجم تمام تلاش خود را به کار بسته تا از اقدامات پراکنده خودداری کند؛ همچنین این شورا درصدد رویکردهایی اعم از انسان‌محوری، زیست‌محیطی، میراث فرهنگی و گردشگری است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد، رویکرد فرهنگی را از مهم‌ترین رویکردهای در دستور کار شورای پنجم عنوان کرد و اظهار داشت: در ۸۰ جلسه‌ صحن علنی این شورا در سال جاری ۲۱۴ مصوبه صورت گرفته که همگی مصوبات در قالب این چهار محور قابل دسته‌بندی است.

عباسی‌هرفته، بحث برندینگ را یکی از مهم‌ترین محورهای دنبال شده شورای پنجم برشمرد و تصریح کرد: اگر قرار است که استان یزد افق توسعه در گردشگری داشته باشد و به سمت آن حرکت کند، برندینگ موضوعی نیست که به‌سادگی بتوان از آن عبور کرد؛ چراکه هرچه تاکنون برای شهر جهانی یزد در عرصه ملی و بین‌المللی اتفاق افتاده، در سایه بحث برندینگ بوده است؛ لذا بایستی پذیرفت که برندینگ، موضوعی جدی در جا انداختن شهر در عرصه ملی و بین‌المللی قلمداد می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: درواقع امروزه به بحث محیط‌زیست، به‌واسطه جو حاکم بر بدنه مدیریت کشور کمتر پرداخته می‌شود و معمولاً مدیران به این سمت گرایش پیدا نمی‌کنند و به همین دلیل است که امروزه بحث‌های زیست‌محیطی در کشورمان مورد مغفول واقع‌ شده است؛ چنانچه با این روالی که در پیش‌گرفته‌ایم روزانه ۹۰۰ تن نخاله ساختمانی و ۳۰۰ تن زباله در شهر یزد تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای پنجم تمام تلاش خود را به کار بسته تا در راستای مدیریت شهری تمهیدات جدی را بیندیشد و در این راستا تا حد امکان نوسازی را ممنوع اعلام کرده است، اذعان کرد: در حال حاضر بودجه فضای سبز به بازپیرایی و بازتوان‌بخشی پارک‌های موجود اختصاص یافته است؛ همچنین خوشبختانه برای اولین بار در شهر یزد طرح جامع آسفالت تهیه شده و در این راستاست که تمامی خیابان‌های شهر یزد شناسنامه‌دار شده‌اند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه ساخت‌وساز صنعت کشنده‌ای است، بایستی در شهر یزد به‌جای ساخت ساختمان‌های جدید به بازسازی بپردازیم و از شتاب قطار ساخت‌وساز در یزد جلوگیری شود.

عباسی‌هرفته، فقدان فضای شهری را از مهم‌ترین معضلات شهر یزد دانست و ابراز داشت: درواقع در حال حاضر مهم‌ترین ضعف شورای پنجم، ضعف روابط بین‌الملل است که ضرورت دارد در این راستا اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده شورای شهر برای انتخاب و معرفی شهردار یزد، خاطرنشان کرد:‌ شورای اسلامی شهر یزد در فرآیند معرفی شهردار منتخب هیچ تعللی نکرده و کاملاً طبق قانون اقدام کرده است.

وی، عدم پاسخگوی شفاف وزارت کشور را از مهم‌ترین چالش شورا در انتخاب شهردار یزد دانست و یادآور شد: محمدرضا سید حسینی به‌عنوان گزینه دوم شهرداری یزد از سوی شورا انتخاب و به وزارت کشور معرفی‌شده است؛ همچنین درواقع وی هیچ پرونده‌ای که منجر به محکومیت شده باشد، نداشته و ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در پایان با اشاره به مشکلات موجود بین اعضای شورای شهر یزد، تأکید کرد: مشکلات اعضای شورا بیشتر جنبه اختلاف‌نظر در مدیریت برنامه مدیریتی به خود گرفته است و هیچ جنبه شخصی ندارد؛ هرچند نتیجه اختلافات هرچه باشد به نفع مردم یزد است.

انتهای پیام/۹۰۰۰۹

نظر شما