شناسهٔ خبر: 31809790 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سرلشکر باقری:

نیرو‌هایی که در «شرق فرات» و «ادلب» هستند باید سوریه را ترک کنند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌هایی که در «شرق فرات» و «ادلب» و سایر مناطق سوریه وجود دارند باید درباره آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ و تاکید شود که آنها هر چه زودتر خاک این کشور را ترک کنند.

صاحب‌خبر -

نیرو‌هایی که در «شرق فرات» و «ادلب» هستند باید سوریه را ترک کنند/مرور تجربیات مدافعین حرمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح که برای شرکت در اجلاسیه سه جانبه مبارزه با تروریست راهی سوریه شده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این اجلاس تاکید خواهد شد به اینکه هر کشوری که قصد دارد نیرویی در سوریه داشته باشد باید با اجازه و هماهنگی کامل دولت قانونی دولت سوریه باشد؛ همان گونه که جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی دولت سوریه آمده و در این کشور حضور یافته، حضور سایر کشور‌ها هم باید با هماهنگی دولت این کشور باشد.

وی تاکید کرد: این در مسئله «شرق فرات» و «ادلب» و سایر مناطق وجود دارد که باید درباره آن تصمیمات لازم اتخاذ و تاکید شود که نیرو‌های حاضر در این مناطق هر چه زودتر سوریه را ترک کنند.

سرلشکر باقری افزود: هدف از سفر به سوریه شرکت در اجلاس سه جانبه بین ایران ، سوریه و عراق با حضور فرماندهان ارشد است تا درباره ادامه مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه هماهنگی و توافقات لازم صورت بگیرد. در چند سال اخیر هماهنگی فوق العاده مناسبی میان ایران، سوریه، روسیه و عراق و همبستگی با محور مقاومت صورت گرفته که به پیروزیهای چشمگیری در مقابله با تروریسم منجر شد و امروز بر مبنای همین پیروزیها تثبیت حاکمیت و پیشرفت به سمت آزاد سازی باقی خاک سوریه صورت می گیرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: من تا جایی که فرصت شود به عمق مناطق عملیاتی رفته و با رزمندگان سوری و مستشاران نظامی کشورمان و مدافعین حرم دیدار و گفت و گو خواهم داشت و به رزمندگان و مستشاران ایرانی در آستانه سال جدید شمسی خدا قوت می‌گویم.

وی ادامه داد: همچنین فرصتی خواهد بود تا مدافعین حرم و رزمندگان سوری را ببینیم و نتایج کار و تجربیات آن‌ها را مرور کرده و از نزدیک به آن‌ها خدا قوت بگوییم.

سرلشکر باقری حمله تروریستی مسلحانه به دو مسجد در نیوزیلند را جنایتی فجیع توصیف و آنرا به شدت محکوم کرد و گفت: این جنایت نشان می دهد که این افراد به ظاهر مسیحی یا مسلمان یا هر دین و آیینی داشته باشند، تحت تاثیر اسلام هراسی که از جانب آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، قرار گرفته اند. جنایت تروریستی نیوزیلند به روش جنایات تکفیریهای داعش صورت گرفته و اربابان این گروه های تروریستی، آنها را آموزش و تجهیز کردند تا با کشتارها، مسلمانان را بترسانند و اسلام را تضعیف کنند.این گروه ها ، هیچ فرقی با داعش ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد، فارغ از مسایل سیاسی همه کشورهای جهان و مقامات رسمی دولتها باید دست بدست هم دهند تا با تروریسم به طور جدی مقابله کنند و معیارهای دوگانه در این جهت حاکم نباشد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما