شناسهٔ خبر: 31809622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی فارس اعلام کرد:

‌کاهش 62 درصدی کشفیات موادمحترقه در فارس

نمایندگی فارس

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه امسال شاهد کاهش 62 درصدی کشفیات مواد محترقه در مقایسه با سال قبل بودیم، گفت: شاهد حاکم شدن فرهنگ خود کنترلی در دوری از مواد محترقه هستیم.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، سردار احمدعلی گودرزی یکشنبه 26 اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهبود رفتار شهروندان در طی سال‌های اخیر در ایام چهارشنبه آخرسال را در فارس و شیراز شاهد هستیم، گفت: نیروی انتظامی پیش بینی لازم را برای برقراری امنیت مطلوب در این ایام کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست، برخورد پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت و هنجارشکنان و انجام دهندگان حرکات پرخطر را قاطع دانست و گفت: شاهد فرهنگسازی مطلوب توسط دوایر متولی به ویژه رسانه‌ها در خصوص کاهش استفاده از موادمحترقه بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه امسال مأموران انتظامی حدود 700 هزار انواع مواد محترقه کشف و در این خصوص 71 نفر را دستگیر کرده‌اند، گفت: آمارها نشان می دهد کشفیات امسال نسبت به سال قبل با کاهش 62 درصدی و در موضوع مواد محترقه پر خطر نیز با کاهش 99 درصدی روبرو بوده است.

استقرار 135 ایستگاه نوروزی پلیس در فارس

گودرزی همچنین " نشاط بهاری، نظم و قانون مداری" را شعار نوروزی نیروی انتظامی اعلام و اضافه کرد: با رعایت نظم و قانونمندی و مشارکت و همکاری با پلیس و دستگاه های امنیت آفرین، ان شاءالله بهاری پر نشاط توام با آرامش در سایه امنیت، نظم و قانون مداری خواهیم داشت‌ .

وی در تشریح تمهیدات پلیس فارس در ایام نوروز، گفت: در این خصوص بیش از 15 هزار نیرو اعم از انتظامی، نیروهای کمکی، پلیس افتخاری، نگهبانان محله و همیاران مهرببان ترافیک وظیفه برقراری امنیت را در استان بر عهده خواهند داشت و 135 ایستگاه نوروزی نیز پیش بینی شده است‌.

فرمانده انتظامی استان فارس راه اندازی بیش از 2 هزار و 500 گشت پلیسی،جمع آوری 1 هزار و 340 معتاد متجاهر، راه اندازی ایستگاه های نشاط و شادی در جاده ها با همکاری سایر مسئولان مربوطه، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به مسافران نوروزی، تهیه 3 هزار لوح فشرده با رویکرد آموزش همگانی، نصب 223 بنر آموزشی و ترافیکی در مناطق در نظر گرفته شده و تهیه و توزیع 205 هزار بروشور و نقشه جهت میهمانان نوروزی را از جمله اقدامات مهم پلیس فارس در ایام نوروز عنوان کرد .

ترخیص خودروهای توقیف شده 

او به خدمات ویژه پلیس در ایام نوروز اشاره و اضافه کرد: خودروهایی که فقط به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس توقیف شده، به صورت ویژه تا تاریخ 28 اسفند ترخیص خواهد شد.

گودرزی خاطرنشان کرد: از 28 اسفند امسال تا 16 فروردین سال 98 نیز خودروهای دارای جریمه بالای یک میلیون تومانی توسط پلیس توقیف نخواهد شد.

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین کشف بالغ بر 43 تن انواع مواد مخدر با افزایش 6 درصدی، کسب مقام اول کشور در کاهش تلفات حوادث رانندگی و کاهش 160 نفری قربانیان این حوادث، افزایش 51 درصدی کشفیات کالای قاچاق، کاهش 44 درصدی سرقت‌های مسلحانه، کاهش 60 درصدی سرقت طلافروشی‌ها و کاهش 9 درصدی متوفیان حوادث رانندگی را از موفقیت‌های پلیس فارس در سال 97 اعلام کرد.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما