شناسهٔ خبر: 31809240 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پليس فتا ناجا هشدار داد :

کلاهبرداري افراد سود جو در خريد هاي اينترنتي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس اداره پيشگيري مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا در توصيه به کاربران فضاي مجازي گفت: خريد کردن از سايت هاي درج آگهي مي تواند زمينه خالي شدن حساب بانکي هموطنان عزيز را فراهم آورد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پليس، سرهنگ "مهدي شکيب" اظهار داشت: از آنجايي که در آستانه عيد نوروز هستيم، بنابر اين بازار خريد و فروش کالا در فضاي مجازي بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و حتي شاهد کوچ برخي از بازارهاي سنتي به فضاي مجازي هستيم.
وي افزود: يکي از مهمترين ويژگي هاي يک کسب و کار موفق، انجام تبليغات مناسب است که با توجه به ويژگي هاي فضاي مجازي اين موضوع نسبت به گذشته راحت تر، کم هزينه تر و گسترده تر شده  و در اين زمينه سايت هاي مختلفي جهت درج آگهي نيز طراحي شده اند.
رئيس اداره پيشگيري مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا،  ادامه داد: بسياري از هموطنان که قصد تعويض خودرو، وسايل منزل و... را دارند با انجام تبليغات مختلف در سايت هاي درج آگهي همچون ديوار، شيپور و ... به دنبال جذب مشتري بوده تا بتوانند اجناس خود را با قيمتي مناسب به فروش رسانده و يا کالاي مورد نياز خود را تهيه کنند.
وي بيان کرد: متاسفانه برخي افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان و همچنين رونق بازار و خريد و فروش هاي مجازي به دنبال کلاهبرداري از کاربران فضاي مجازي مي باشند.
سرهنگ شکيب در توصيه به کاربران فضاي مجازي تاکيد کرد: به هيچ عنوان فريب تبليغات جذاب و اغوا کننده را نخورده و قبل از هرگونه اقدامي نسبت به سوءاستفاده هاي احتمالي توجه داشته باشند.
وي دريافت بيعانه و عدم تحويل کالا را يکي از مهمترين کلاهبرداري هاي رايج در بستر سايت هاي درج آگهي عنوان کرد و گفت: هموطنان عزيز به هيچ عنوان قبل از دريافت کالا هيچ گونه وجهي به حساب فروشندگان واريز نکنند.
رئيس اداره پيشگيري مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا ناجا با اشاره به تعداد بالاي پرونده هاي تشکيل شده با اين موضوع گفت: حجم بالاي پرونده هاي موجود نشان مي دهد مجرمان سايبري با بهره بردن از جملات جذاب و ترفندهاي خاص و گاهي اوقات عدم نظارت صحيح از سوي گردانندگان اين سايت ها توانسته اند، اعتماد قربانيان را جلب و از آنها کلاهبرداري نمايند لذا بسيار مهم است که هموطنان عزيز نسبت به اين گونه تبليغات کمي حساس تر بوده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را با پليس درميان گذاشته تا از سوءاستفاده هاي ديگر جلوگيري به عمل آيد.
اين مقام انتظامي با توجه به ايام حساس پيش رو و در توصيه به مديران سايت هاي درج آگهي خاطر نشان کرد: اتخاذ تمهيدات لازم توسط مديران اين سايت ها علاوه بر کمتر شدن جرايم رايج در اين بستر هم خريد هاي نوروزي را به کام هموطنان شيرين خواهد کرد و هم مسئوليت قانوني خود را در قبال امنيت سايبري هموطنان عزيز انجام داده اند.
سرهنگ شکيب در انتها سايت پليس فتا را مرجعي کامل و مهم براي کسب اطلاعات سايبري عنوان کرد و گفت: هموطنان عزيز مي توانند با مراجعه به سايت cyberpolice.ir از آخرين اخبار و  حوادث سايبري و روز دنيا مطلع شده و در صورت نياز به راهنمايي و مشاوره به لينک مرکز فوريت هاي سايبري مراجعه  و درخواست خود را با همکاران ما در پليس فتا در ميان بگذارند.

نظر شما