شناسهٔ خبر: 31808980 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در حاشیه مراسم بازدید از منطقه هرندی، شوش و مولوی مطرح شد؛

اختصاص یک مرکز بازپروری ویژه معتادان دارای بیماری

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور از اختصاص یکی از مراکز بازپروری برای پذیرش معتادان دارای بیماری خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار اسکندر مومنی در حاشیه مراسم بازدید از منطقه هرندی، شوش و مولوی افزود: در سخنرانی سران کشور‌ها که آمریکایی‌ها نیز در آن جلسه حضور داشتند به زحمات و مجاهدت‌های جمهوری اسلامی در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرده و گفتم که تحریم‌های ظالمانه روی مبارزه با مواد مخدر اثر گذاشته است، ضمن اینکه اعلام کردم که در راستای مبارزه با موادمخدر و درگیری با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر تاکنون، ۳۸۰۰ نفر از بهترین جوانان ما به شهادت رسیدند که ۱۸ نفر از آن‌ها، امسال شهید شده اند.

وی گفت: افغانستان ۱۰ هزار تن موادمخدر را در سال کشت و توزیع می‌کند که در آنجا ۲۰۰ تن کشف می‌شود، اما در ایران ۸۰۰ تن کشف می‌شود که بقیه کشور‌ها در راستای مبارزه با موادمخدر کم کاری می‌کنند.

سردار مومنی افزود: در آنجا گفتم که اگر این روند ادامه داشته باشد جمهوری اسلامی ایران در روند اجرای کار‌های خود (بحث مبارزه با مواد مخدر و ترانزیت) تجدید نظرخواهد کرد و صرفا به موارد داخلی خواهد پرداخت.

وی در ادامه به طرح جمع آوری معتادان در منطقه هرندی، مولوی و شوش اشاره کرد و گفت: نگاه ما به معتادان نگاه انسانی است، هرگز این افراد را عناصر زائد نمی‌دانیم، این افراد انسان هستند و نباید زیر درخت‌ها و در خیابان بخوابند و باید مراکزی باشد که به آن‌ها رسیدگی شود و درمان شوند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور افزود: مراکزی که هم اکنون در حال فعالیت است مسائل درمان و رسیدگی به معتادان را دستور کار خود قرار دارد.

وی گفت: مراکز ترک اعتیاد یا دی‌ای سی در این منطقه باید ساماندهی شوند و کسانی که منع پذیرش دارند باید درمان شوند، باید یک مرکز از میان مراکز موجود برای منع پذیرشی‌ها اختصاص یابد و به صورت ویژه نگهداری شوند.

سردار مومنی افزود: بیش از ۳۴ هزار نفر از معتادان (متجاهر) در مراکز ما نگهداری می‌شوند که تحت درمان و بازپروری هستند یعنی کسانی که منع پذیرش دارند باید درمان شوند، باید یک مرکز از میان مراکز موجود برای منع پذیرشی‌ها اختصاص یابد.

وی گفت: البته تمرکز امروز ما مربوط به تهران است.

پاکسازی منطقه هرندی کامل می‌شود

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور افزود: تا زمانی که منطقه هرندی به طور کامل پاکسازی نشود، فعالیت خود را قطع نخواهیم کرد.

سردار مومنی افزود: با همکاری نیروی انتظامی و همراهی دستگاه قضایی و سپاه پاسداران، تلاش شد که منطقه هرندی، مولوی و شوش از وجود معتادان پاکسازی شود.

وی گفت: اکنون آرامش نسبی در منطقه برقرار شده است، حضور و بازدید‌های ما تا زمانی که این محلات (شوش، مولوی و هرندی) به حالت عادی برنگردند، ادامه دارد و فعالیت خود را متوقف نخواهیم کرد.

در این بازدید سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، سردار محمد یزدی فرمانده سپاه تهران و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

اهالی محله و کسبه منطقه با استقبال از این بازدید از فرمانده نیرو انتظامی تهران بزرگ و فعالیت پلیس در بحث جمع آوری معتادان و پاکسازی مراکز تهیه و توزیع و مصرف مواد و پلمب خانه پلاک قرمز که از این مکان‌ها برای توزیع و مصرف مواد استفاده می‌شد، تشکر کردند و شعار «نیروی انتظامی تشکر تشکر» سر دادند.

۱۶:۳۸  راه اندازی قرارگاه جوادالائمه ویژه جمع آوری معتادان متجاهر
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ: بیش از سه ماه است که قرارگاه جواد الائمه را در بحث پاکسازی و جمع آوری معتادان متجاهر تشکیل داده ایم

۱۶:۳۰  جمع آوری ۸ هزار و ۶۰۰ معتاد در سطح استان‌ها
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا: ۸ هزار و ۶۰۰ معتاد در سطح استان‌ها جمع آوری شده اند

نظر شما