شناسهٔ خبر: 31808959 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

بارش برف و باران در محور‌های ۱۱استان

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در محور‌های ۱۱ استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: سرهنگ نادر رحمانی در این باره گفت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی در حال حاضر شاهد بارش برف در محور‌های میانه-زنجان، مراغه-هشترود استان آذربایجان شرقی، محور شاهین دژ-تکاب استان آذربایجان غربی، محور‌های بانه-سقز و قروه-همدان استان کردستان، محور دستجرد-تفرش استان قم و ارتفاعات محور‌های هراز، قم، فیروزکوه و کرج-چالوس هستیم. همچنین بارش باران نیز در اکثر محور‌های استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، هرمزگان، قم، اصفهان، قزوین، البرز و محور‌های جلفا-مرند، صوفیان-شبستر استان آذربایجان شرقی، محور‌های سنندج-قروه و سنندج-کامیاران استان کردستان مشاهده می‌شود.

وی افزود: شاهد وزش باد همراه با گرد و خاک نیز در محور‌های فردوس-بشرویه، دیهوک-طبس و قاین-زیرکوه استان خراسان جنوبی هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره وضعیت ترافیکی محور‌های کشور اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک در مسیر آزادراه تهران به کرج از گرمدره تا پل فردیس و آزادراه قزوین به کرج از پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه سنگین گزارش شده است. سایر محور‌های مواصلاتی از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

 

بارش برف در محور کرج- چالوس محدوده گچسر تا کندوان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از بارش برف در محور کرج چالوس محدوده گچسر تا کندوان خبر داد.

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در مورد شرایط جوی در محورهای مواصلاتی استان البرز اظهار داشت: در حال حاضر در محور آزادراه تهران ـ کرج ـ قزوین بارش باران وجود دارد.

وی در مورد شرایط جوی در محور کرج- چالوس افزود: در محور کرج ـ چالوس محدوده بیلقان تا نسا بارش باران وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به لزوم به همراه داشتن تجهیزات لازم برای رانندگان و مسافران در محور کرج - چالوس بیان کرد: در حال حاضر بارش برف در محدوده گچسر تا کندوان وجود دارد.

 

بارش برف و باران در محور‌های ۱۱استان

اخطاریه هواشناسی در مورد آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی طی اخطاریه‌ای نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در شرق استان مازندران و غرب گلستان اخطار داد.

در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: «بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، طی امشو روز دوشنبه (۲۷ اسفند)، عبور جبهه سرد از شرق سواحل دریای خزر و شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، سبب کاهش دما و وزش شدید باد در شرق استان مازندران و استان گلستان به ویژه مناطق غربی آن خواهد شد.

بر اساس این اخطاریه، با ادامه فعالیت سامانه بارشی در این مناطق، رگبار باران در پاره‌ای مناطق و ارتفاعات رگبار برف و مه غلیظ رخ خواهد داد بنابراین طی این مدت آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، کولاک برف و مه غلیظ سبب اختلال در تردد جاده‌ها می‌شود.

از این رو به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافرین توصیه می‌شود که با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند.»

 

نظر شما