شناسهٔ خبر: 31808938 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش دمشق به بیانیه جدید آمریکا، فرانسه و انگلیس درباره سوریه

وزارت خارجه سوریه بیانیه صادره توسط آمریکا، فرانسه و انگلیس درباره سوریه را سندی تاریخی در دروغ و نفاق دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که بیانیه صادرشده توسط آمریکا، فرانسه و انگلیس پیرامون سوریه، سندی تاریخی در دروغ، نفاق و سرپوش گذاشتن است و این کشورها اولین مسئول خون‌هایی هستند که در سوریه و کشورهای منطقه به‌روی زمین ریخته می‌شود.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت که رخدادهای سوریه و برخی از کشورهای منطقه نتایج توطئه‌ای غربی به‌رهبری آمریکا است و هدف از این رخدادها بازگشت به گذشته استعمارگرایانه در پوششی جدید است تا بتوانند اراده کشورهای منطقه را بر اساس اهداف و خواسته‌های خود قرار دهند.

این منبع اظهار داشت: «کشورهای استعمارگر برای رسیدن به اهداف خود به تمام شیوه‌های نظامی، سیاسی، محاصره اقتصادی و به‌خدمت گرفتن عناصر تکفیری متوسل شدند و انواع کمک‌ها را در اختیار گروه‌های تروریستی همچون داعش و النصره قرار دادند تا این گروه‌ها به تخریب کشورهای منطقه و ریختن خون مردم این کشورها بپردازند تا این کشورها ضعیف شده و به لقمه‌ای آماده برای صاحبان این پروژه خصمانه تبدیل شوند».

وی تأکید کرد: «جنایات و کشتارهای وحشیانه‌ای که گروه‌های تروریستی در سوریه انجام می‌دهند و جنایاتی که توسط ائتلاف غیرقانونی آمریکایی در شهر رقه، دیرالزور و دیگر مناطق انجام می‌شود لکه ننگی بر پیشانی این دموکراسی‌های دروغین است که هیچ‌گونه ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیستند».

وزارت خارجه سوریه اظهار داشت که هدف از چنین رخدادهایی، غارت ثروت ملت‌های منطقه و مصادره توانمندی‌های آنان است تا رژیم صهیونیستی بتواند دست برتر را در برابر حقوق و منافع کشورهای عربی داشته باشد.

این وزارتخانه با تأکید بر ضرورت توقف مداخله کشورهای غربی و آمریکا در امور داخلی سوریه خاطرنشان کرد: «ملت و ارتش سوریه که در برابر تجاوز تروریستی و گرایشات توسعه‌طلبانه و قلدرمآبانه ایستاد، امروز برای شکست کامل طرح غربی، حفظ تمامیت ارضی و اتحاد ملت سوریه و استقلال در تصمیم‌گیری مصمم‌تر از گذشته است».

برچسب‌ها:

نظر شما