شناسهٔ خبر: 31808644 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک نخبه به ریاست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران رسید

تهران- ایرنا- «ایمان افتخاری» نخبه ریاضی کشور با حکمی از سوی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور معرفی و منصوب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، «سورنا ستاری» روز یکشنبه حکم انتصاب رئیس جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را صادر کرد.
در این حکم آمده است: «اهمیت نقش صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در توسعه علمی کشور و خصوصا نقش بی‌بدیل این صندوق در توسعه علوم پایه بر کسی پوشیده نیست و نظر به مراتب تعهد و دانش حضرتعالی به موجب این حکم به عنوان «رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران» منصوب می‌گردید.
امید است با توکل بر خداوند متعال و تلاش مجدانه در توسعه و صیانت دارایی های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت خود و همچنین ماموریت های ذیل از قبیل توسعه علوم پایه که باید هدف اساسی صندوق حمایت از پژوهشگران قرار گیرد، استفاده از ظرفیت تمامی متخصصین داخلی و خارجی، ارتقای شاخص های علم و فناوری کشور خصوصا در حوزه های مرتبط با علوم پایه، همکاری کامل با ستادهای فناوری معاونت علمی و فناوری در راستای اهداف صندوق، توسعه همکاری های بین المللی در زمینه های مرتبط و همکاری نزدیک با مرکز تعاملات بین الملل علمی و فناوری، کمک به تحقق مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران موفق باشید .
در این راستا لازم است ضمن اتخاذ رویکرد ملی و فرا دستگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها، تمامی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی نسبت به اجرای اسناد بالادستی کشور اقدام فرمایند.
توفیقات جنابعالی را در این مسیر از خداوند منان خواستارم.»
ایمان افتخاری رئیس جدید صندوق نوآوری و شکوفایی دارای دکتری ریاضی از دانشگاه پرینستون آمریکا، دانشیارو عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانش های بنیادی پژوهشکده ریاضی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانش های بنیادی، پژوهشکده ریاضی، استادیار (Professor Assistant Pierce Benjamin ) دانشگاه هاروارد، سرپرست دفتر ارتباط و هم اندیشی با نخبگان در بنیاد ملی نخبگان، معاون پژوهشکده ریاضیات پژوهشگاه دانش های بنیادی پژوهشکده ریاضی، عضو هیات امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و مسئول تدوین سند راهبردی سمپاد، عضو هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، جایزه ابوریحان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در علوم پایه و یکی از 50 دانش آموخته برگزیده دانشگاه صنعتی شریف در 50 سال اول فعالیت این دانشگاه است.
پیش از این، نصرالله ضرغام رئیس صندوق پژوهشگران و فناوران کشور بود که 18 اسفندماه امسال به واسطه بازنشستگی، از این مسئولیت کناره گرفت و ستاری با صدور حکمی، ضرغام را به عنوان مشاور خود در امور صندوق پژوهشگران و فناوران کشور منصوب کرد.
ستاری در همان تاریخ (18 اسفندماه) علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را با حفظ سمت به عنوان سرپرست صندوق پژوهشگران و فناوران کشور منصوب کرده بود.
علمی ** 9340** 1055

نظر شما