شناسهٔ خبر: 31808242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

طرح توسعه میدان پارس جنوبی نمونه خودباوری است

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: میدان پارس جنوبی را نمونه کم نظیری از خودباوری و تکیه بر داخل است.

صاحب‌خبر -

طرح توسعه میدان پارس جنوبی نمونه خودباوری استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در آیین افتتاح رسمی فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور، گفت: حفر ۷۶ حلقه چاه در صد کیلومتری ساحل و ساخت هشت عرشه دریایی با بیش از ۶۰۰ هزارتن وزن و لوله گذاری ۳۸۰ کیلومتر از جمله کار‌های صورت گرفته در این فازهاست.
محمد مشکین فام افزود: در اجرای این فازها، دو پالایشگاه با هشت ردیف پالایشی در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار ساخته شده است.
وی تولید روزانه صد میلیون مترمکعب گاز و سالانه دو میلیون تن ال پی جی را از محصولات این فاز‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تولید گاز در میدان پارس جنوبی از ۲۸۰ میلیون مترمکعب در روز به ۶۶۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
مشکین فام با اشاره به سرمایه گذاری صد میلیارد دلاری در پارس جنوبی بیان کرد: طرح‌های پارس جنوبی در اوج تحریم‌ها اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس میدان پارس جنوبی را نمونه کم نظیری از خودباوری و تکیه بر داخل دانست وگفت: سهم داخل در اجرای طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی از ۳۰ درصد اکنون به بیش از ۶۵ درصد رسیده است.
مشکین فام بااشاره به اشتغال ۲۰ هزار نفر در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، افزود: کمتر بنگاه اقتصادی داریم که شریک توسعه این میدان نباشد و این یعنی گردش چرخ تولید سایر واحد‌های صنعتی کشور.
وی با اشاره به بازیابی شرکت صدرا بیان کرد: این مجموعه عظیم صنعتی با تکیه بر طرح‌های میدان پارس جنوبی فعال شد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: این تحرک و پویایی در طرح عظیم صنعتی میدان پارس جنوبی تا کنون از حمایت ملی بهره‌مند بوده است وخواهد بود.

نظر شما