شناسهٔ خبر: 31807929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

چرا فرماندار دشستان به شهردار برازجان تذکر داد؟

شب گذشته تصویری از جلسه تجلیل شهردار برازجان منتشر شد که در آن مدیران و مسئولان شهری روی صندلی و پاکبانان حاضر در مراسم روی زمین نشسته بودند. این تصویر واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی در پی داشت/ پاکبانان حتماً باید تکریم حرمت شوند

صاحب‌خبر -

فرماندار دشستان درباره ماجرای نحوه نشستن پاکبانان شهرداری برازجان در مراسم روز گذشته این نهاد، می‌گوید: به شهردار تذکر دادم و بناست تا هفته آینده شهرداری مراسمی برگزار کند، پاکبانان عزیز همگی دور میز بنشیند و از آن‌ها تقدیر شود.

شب گذشته تصویری از جلسه تجلیل شهردار برازجان منتشر شد که در آن مدیران و مسئولان شهری روی صندلی و پاکبانان حاضر در مراسم روی زمین نشسته بودند. این تصویر واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی در پی داشت.

در پی همین واکنش‌ها صبح امروز محمدحسن محمدی، شهردار برازجان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود تأکید کرد: « در این مراسم غافلگیرکننده مهمان بوده است و بابت آن از همه عذرخواهی می‌کنم» در بخش دیگری از این پست نیز نوشته شده «پاکبانان شهرداری میزبان این مراسم بوده‌اند» و « دست این عزیزان را می‌بوسم و هرگز و هرگز در ذهنم، برای خودم جایگاهی بالاتر از این زحمت‌کشان متصور نیستم.»

---

پاکبانان خودشان روی زمین نشستند

محمدجواد لقمان‌زاده، فرماندار دشتستان در گفت‌و‌گو با ایرناپلاس ماجرا را توضیح می‌دهد:

چرا در مراسم روز گذشته شهرداری برازجان مدیران شهرداری روی صندلی و کارگران روی زمین نشسته‌اند؟

لقمان‌زاده: این مراسم بدون برنامه‌ریزی و برای غافل‌گیری شهردار از سوی همین پاکبانان عزیز برگزار شده است. اصلاً خودشان این برنامه را برگزار کرده‌اند.

خودشان (پاکبانان) پیشنهاد داده بودند روی زمین بنشینند و دیگران روی صندلی؟

لقمان زاده: نه! من اصلاً این کار را تأیید نمی‌کنم. درست است که برگزارکننده برنامه خودشان بوده‌اند، اما بنا نبوده آن‌ها روی زمین بنشینند. حتی من در این باره به آقای شهردار هم تذکر داده‌ام و ایشان هم گفتند اصلاً در جریان نبودم که این بندگان خدا چنین برنامه‌ای را تدارک دیده‌اند، اما چون تعداد آن‌ها زیاد بوده است، خودشان پایین نشسته‌اند.

یعنی به تعداد آن‌ها صندلی در شهرداری نبوده که آن‌ها روی زمین نشسته‌اند؟

لقمان زاده: این سالن بیش از 30 صندلی ظرفیت نداشته که دور میز قرار گرفته بوده است.

پاکبانان حتماً باید تکریم حرمت شوند

خب چرا همان‌جایی که پاکبان‌ها روی زمین نشستند، صندلی قرار ندادند؟!

لقمان زاده: من صحبت شما را قبول دارم. این مراسم هم داخلی بوده است.

شما گفتید به شهردار تذکر دادید!

لقمان زاده: بله! به ایشان گفتم پاکبانان حتماً باید تکریم حرمت شوند. بناست تا هفته آینده شهرداری مراسم برگزار کند، پاکبانان عزیز همگی دور میز بنشینند و از آن‌ها تقدیر شود.

این نخستین باری نیست که تصاویری از این دست از کارگران منتشر می‌شود. حدود دو سال قبل نیز تصاویری از کارگران شرکت «چسب هل» منتشر شد که نشان از تحقیر و اجبار کارگران داشت. علاوه براین، بارها تصاویری از تحقیر دستفروشان یا کودکان کار توسط گشت‌های انضباط شهری منتشر شده است؛ با این حال همچنان این رویه به قوت خود باقی است. هرچند پرداختن فعالان اجتماعی یا توجه مسوولان در مواردی باعث اصلاح شده است./ 

نظر شما