شناسهٔ خبر: 31807314 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

۱۱۲کیلوگرم تریاک در قم کشف شد

صاحب‌خبر -

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پیگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان مشخص شد فردی قصد دارد با یک دستگاه تریلی و در پوشش بار گوشت، یک محموله مواد افیونی را از استان جنوبی و با عبور از حوزه استحفاظی قم به تهران منتقل کند که با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر قم، بلافاصله موضوع دردستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: سپس طی هماهنگی‌های قضایی، ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند و با کنترل آمد و شد خودرو‌های عبوری خودرو مذکور را شناسایی و متوقف کردند.

آقاخانی خاطرنشان کرد: در ادامه طی بازرسی از تریلی ۷۲ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند.

وی گفت: در ۲ عملیات دیگر پلیس مبارزه با مواد مخدر قم در محور مواصلاتی، از یک دستگاه پژو ۴۰۵ حدود ۳۲ کیلوگرم تریاک کشف شد و سه تن در این رابطه دستگیر شدند، همچنین طی بازرسی از یک دستگاه کامیونت ایسوزو یخچالدار ۷ کیلو و ۹۳۰ گرم تریاک کشف و راننده دستگیر شد.

وی اضافه کرد: سرانجام متهمان به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

** دستگیری کلاهبرداران ۲ میلیارد ریالی یک تن پسته

فرمانده انتظامی قم همچنین با اشاره به دستگیری سه کلاهبردار حرفه ای، گفت: متهمان از طریق ثبت سفارش یک تن پسته حدود ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند که با تلاش ماموران پلیس آگاهی قم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شدند.

آقاخانی اظهار داشت: با طرح شکایتی در پلیس آگاهی استان قم مبنی بر این که فردی طی تماس و ثبت سفارش یک تن پسته درجه یک به ارزش ۲ میلیارد ریال خواسته تا محموله به نشانی مغازه وی در قم ارسال و سپس پول آن واریز شود، اما با اقدامی فریبکارانه پس از تحویل هیچ پولی پرداخت نکرده و متواری شده است، بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی گفت: متهم با درخواست از فروشنده پسته خواسته به همراه وی جهت پرداخت پول به بانک بروند، اما پس از مدتی وقت تلف کردن به بهانه‌ای واهی از خودرو شاکی پیاده و متواری می‌شود.

می‌کند محموله پسته به مکانی نامعلوم منتقل شده است که در ادامه با شکایت وی و احضار مالک مغازه نامبرده یک برگ اجاره نامه را ارائه و اذعان داشت متهم مستاجر مغازه بوده و تاکنون نیز هیچ پولی پرداخت نکرده است.

وی گفت: طی یک عملیات پیچیده، متهم و ۲ همدستش توسط ماموران پلیس آگاهی در استان همجوار قم شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اشاره به این که متهم اصلی دارای سه فقره سابقه کیفری جعل و کلاهبرداری و یکی از همدستانش دارای ۹ فقره سابقه کلاهبرداری است، تصریح کرد: افراد مذکور با اذعان به کلاهبرداری، طی تحقیقات صورت گرفته به ۱۶ فقره کلاهبرداری در استان‌های همجوار قم نیز اعتراف کردند و سرانجام تحویل مرجع قضایی شدند.

** دستگیری زوج سارق در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم نیز از دستگیری یک زوج سارق در این استان خبر داد و گفت: متهمان در تحقیقات ماموران پلیس آگاهی به ۱۸ فقره سرقت کیف زنی اعتراف کردند.
سرهنگ احمد کرمی ادامه داد: با دستگیری یک زوج سارق در هسته مرکزی شهر توسط ماموران کلانتری ۱۳ متهمان برای تحقیقات به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

وی به سوابق سرقت این زوج اشاره و خاطرنشان کرد: متهمان طی تحقیقات ماموران به ۱۸ فقره سرقت به روش کیف بازکنی اعتراف و اذعان کردند با حضور در قم و اجاره منزل، متهمه در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد در هسته مرکزی نسبت به سرقت محتویات کیف دوشی بانوان اقدام می‌کرد و همسرش نیز اموال مسروقه را دریافت می‌نمود و از محل متواری می‌شدند.

وی از تلاش ماموران پلیس آگاهی برای شناسایی مالباختگان خبر داد و گفت: سرانجام متهمان به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

کرمی با اشاره به روز‌های پایانی سال و حضور مردم در اماکن شلوغ و پرازدحام برای خرید‌های نوروزی خواست تا همشهریان بیش از پیش مراقب کیف، گوشی تلفن همراه و اشیاء قیمتی خود باشند.

نظر شما