شناسهٔ خبر: 31806603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۶ اسفند ماه

71381

اعلام وصول سوال از وزیران علوم و آموزش و پرورش، انتخاب اعضای شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی، تمدید 6 ماهه اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، ارجاع مجدد موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یک شنبه) ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در خصوص تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری، رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در خصوص لایحه اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری و ... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه علی لاریجانی حادثه تروریستی نیوزیلند را هشدار دهنده برای همه ملت‌ها و کشورها دانست و گفت که در سال‌های اخیر رفتارها و افکاری در زمینه هراس از مسلمانان و تفکر اسلامی تبلیغ می‌شود می‌تواند باعث بروز اینگونه حادثه‌های تروریستی باشد. البته ما مشکوک هستیم که آیا واقعاً این اقدام به بهانه و جریان نژادپرستی انجام شده یا پشت صحنه دیگری دارد.

ناطقین امروز مجلس

حضرت‌پور: رفتار برخی مسؤولان در مسائل بین‌المللی به نوعی لجاجت تبدیل شده است

حسن‌بیگی: رییسی با رانت‌خوران قاطع برخورد کند

نماینده شیراز: انتظار می‌رفت خودروسازانی که جامعه را دچار چالش می‌کنند مجازات شوند

علیجانی: مجلس در سال آینده با قدرت بیشتر نقشه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد

بدری: دولت چه موقع روزه سکوت خود را خواهد شکست؟

***

در جلسه علنی امروز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را به مدت شش ماه تمدید کردند. در ماده واحده این لایحه آمده است: مدت اجرای ازمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰.۸.۷ از تاریخ انقضای آن تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۸ تمدید می‌شود.

همچنین با تصویب مجلس با اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری موافقت شد.

فاطمه سعیدی  در توضیح جلسه امروز فراکسیون امید گفت: فراکسیون امید کمیته ویژه‌ای به نام «کمیته ویژه ساماندهی یارانه، سوخت، ارز و کالاهای اساسی» ایجاد کرده است که قرار شد این کمیسیون طرحی برای بهبود وضعیت معیشت خود با مشورت کارشناسان و نمایندگان تدوین کرده و به اعضای فراکسیون ارائه کند تا پس از تصویب نهایی در قالب یک طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین مهرداد لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین  با اشاره به حضور رضا رحمانی در نشست امروز این فراکسیون گفت: آقای رحمانی در مورد خودرو گفتند درست است که نتوانستیم قیمت‌ها را تعدیل کنیم ولی از حجم کسانی که پشت نوبت دریافت بودند تا حد زیادی کاسته شد و بخش زیادی از مشکلات کسانی که پیش فروش خودرو کرده بودند برطرف شده است. به گفته لاهوتی، در این جلسه وزیر صنعت وعده متعادل سازی قیمت خودرو در سال ۹۸ را مطرح کرده است.

نمایندگان مجلس پس از استماع گزارش عدم اجرای قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی با ارجاع آن به قوه قضاییه موافقت کردند.

همچنین مجلس شورای اسلامی جهت رفع ابهام مواد باقی‌مانده از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را به کمیسیون شوراها ارجاع کرد.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

انتقاد نماینده مبارکه به سیاستهای ابلاغی اشتباه مسؤولان

انتقاد نماینده فلاورجان در مورد نحوه جاری شدن آب در زاینده رود

نماینده دماوند: بی‌ارزش شدن پول ملی طی چهل سال گذشته گریبانگیر کشور شد

نماینده شهرکرد: دعواهای بی‌حاصل در پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی کنار گذاشته شود

پارسایی: آقای وزیر آموزش و پرورش شعار مبارزه با مافیای کنکور در حد شعار باقی ماند

بیرانوندی: ای صاحبان تریبون بر زخم های مردم نمک نپاشید

حاجی دلیگانی: عدم انتشار گزارش کمیسیون عمران در خصوص سقوط هواپیما یاسوج

عبداللهی: کالاهای اساسی درست به دست مردم نمی‌رسد

نماینده اردبیل: قانون مدیریت خدمات کشوری نتوانست به اهدافش برسد

محمودی: وضعیت معیشتی مردم دچار مشکل است

شاعری: رییس جمهور جلوی تخریب آشوراده را بگیرد

تذکر پژمان فر در مورد قاچاق دام زنده و پاسخ لاریجانی

درخواست نماینده ترکمن در خصوص برکناری رئیس فدراسیون سوارکاری

***

در ادامه این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی را تعیین کردند. از ۱۲۳ رای اخذ شده اصغر مسعودی با ۹۱ رای از کمیسیون فرهنگی و علیرضا سلیمی با ۶۲ رای از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای عضویت در این شورا انتخاب شدند.

علیرضا رحیمی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهار فقره سوال نمایندگان از وزیران علوم و آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد.

همه نمایندگان حاضر در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای جنایت تروریستی مسجد نورِ نیوزیلند که موجب کشدن شدن ۴۸ مسلمان شد را محکوم کردند.

دراین جلسه علی لاریجانی  اعلام کرد که جلسه علنی بعدی مجلس یکشنبه ۱۸ فروردین ماه خواهد بود. پیش از این اعلام شده بود که مجلس این هفته در روزهای یکشنبه و دوشنبه تشکیل جلسه می‌دهد.

در پایان نیز عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسؤولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

نظر شما