شناسهٔ خبر: 31806258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل به قطب تولید پوشاک کشور را دارد

R41361/P1494/S6,48/CT7

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: این استان ظرفیت تبدیل به قطب تولید پوشاک کشور را دارد و در صورت چنین اتفاق مشکل اشتغال بسیاری از جوانان حل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رضا تقی زاده، امروز در مشکلات مالی تسهیلگران طرح مشاغل خانگی آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید پوشاک کشور  را دارد و با حمایت از شبکه  پوشاک مشاغل خانگی و حمایت از سایر شبکه‌های هم راستای ایجاد شده در زمینه پوشاک می‌توان استان را به قطب تولید پوشاک تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: رویکرد مدیریتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی تلاش برای حمایت عملی مادی از پشتیبانان از طرق مختلف قانونی است.

نقی زاده گفت: با رویکرد گفته شده می‌توان خدمات تخصصی حرفه‌ای برای کل کشور ارائه کرد چون معتقدیم نیروهای مستعد آذربایجان غربی این توانمندی را دارا هستند تا برندی در سطح ملی باشند.

ضرورت تسهیل‌گری توسعه کارآفرینی در آذربایجان غربی

در این جلسه سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نیز گفت: پشتیبانان تسهیل‌گران کیفی و عملیاتی توسعه کارآفرینی در جامعه هستند و متأسفانه تسهیلگری کارآفرینی و اشتغال به قدر و اندازه، تسهیلگری اجتماعی در کشور رواج نیافته است.

امین رستم زاده با اشاره به نیاز به تسهیلگری اجتماعی بیش از حد نرم و استاندارد احساس می‌شود افزود: تسهیلگری در حوزه  اشتغال خلاءهایی را  که از طریق تسهیلگری اجتماعی باید احیا شود  را از بین می‌برد و اگر بتوانیم در این زمینه فعالانه برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی نماییم نیاز به حدت تسهیلگری اجتماعی در جامعه متناسب‌تر،  متفاوت‌تر و معقولانه‌تر می‌شود.

 
مدیر طرح توسعه مشاغل خانگی آذربایجان غربی با اشاره به تأثیر کار شبکه‌ای و مویرگی گفت: هم‌افزایی و تعامل از نتایج کیفی  چنین سبک‌کاری در هر حوزه به شمار می‌رود که پشتیبانان از این مهم به نحو احسن بهره می‌برند.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل پشتیبانان در طرح ملی مشاغل خانگی و نقش مؤثر آنها در زنجیره ارزش طرح گفت: حمایت‌ها از پشتیبانان در خروج موفق از فاز سوم طرح بسیار مهم است و اتصال به بازاری پایدار خواهد بود که یک پشتیبان پر توان در آن رسته نقش‌آفرینی می‌نماید که در بحث پوشاک در استان این مهم محقق شده اما حمایت مادی و مالی از این پشتیبانان فعلاً  صورت نگرفته است، که نیازمند یک مدل مصوب و  بازنگری اساسی در حمایت از این پشتیبانان در استان است که با گستره بسیار بالا برای مخاطبان طرح مشاغل خانگی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما