شناسهٔ خبر: 31802822 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رزمایش سوریه در 20 کیلومتری پایگاه نظامیان آمریکا در «التنف»

نیروهای ارتش سوریه در 20 کیلومتری شمال غرب پایگاه نیروهای آمریکایی در منطقه التنف رزمایش برگزار کردند که ظاهرا هدف از این رزمایش، کسب آمادگی برای عملیات جنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان آمریکا و تروریستهای تحت امرش موسوم به «جیش مغاویر الثورة» از مدتها پیش به صورت غیر قانونی در منطقه «التنف» پایگاه ایجاد کردند.

پایگاه خبری معارض «عنب بلدی» گزارش داد که ارتش سوریه در اطراف این پایگاه که در جنوب شرق این کشور واقع شده است، در حال برگزاری رزمایش هستند.

عنب گزارش داد که نیروهای سوری در حال آموزش‌های رزمی و تیراندازی تاکتیکی با حمایت جنگنده‌ها و توپخانه هستند.

 

صفحه‌های نزدیک به ارتش سوریه در فیسبوک با انتشار تصاویری اعلام کردند که این رزمایش در 20 کیلومتری شمال غرب پایگاه آمریکا در التنف برگزار شده است.

این صفحات تأکید کردند که هدف از این عملیات این است که ارتش سوریه «در هر زمانی برای پیشروی به سمت مناطق خطرناک و [انجام] عملیات جنگی آماده باشد».

 

سایت عنب این رزمایش را در نوع خود در این منطقه، نخستین رزمایش می‌داند که همزمان با تنشی صورت گرفته که بر سر حضور آمریکا در منطقه التنف و منطقه «55» به وجود آمده است.

بنا بر این گزارش، رزمایش ارتش سوریه همزمان با عملیات نظامی است که نیروهای تحت امرش در صحرای این کشور علیه داعش آغاز کردند.

 

این عملیات از ایستگاه «تی-2» آغاز می‌شود و به اطراف «السخنه» و ریف شرقی استان حمص سوریه می‌رسد.

پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی گذرگاه مرزی التنف واقع در مرزهای سوریه، اردن و عراق قرار گرفته است.

نیروهای آمریکایی در این پایگاه، از گروههای تروریستی «احمد العبدو»  و مغاویر الثوره حمایت می‌کنند و این نیروها نیز در این منطقه رزمایش برگزار کرده بودند.

نظامیان آمریکایی اما چندین بار مواضع و نیروهای ارتش سوریه در اطراف پایگاه التنف را بمباران کرده‌اند.

وزارد دفاع روسیه چندی پیش اعلام کرد که پایگاه التنف، نقش مشکوکی در سوریه دارد و عناصر تروریستی را آموزش می‌دهد که در گروه داعش حضور دارند.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما