شناسهٔ خبر: 31802689 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سلطانی‌فر: بخواهیم دخالت کنیم ابزارش را داریم/ سرخابی‌ها به ثبات رسیده و شرایط خوبی دارند

وزیر ورزش و جوانان در خصوص انتخابات فدراسیون‌ها و وضعیت سرخابی‌های پایتخت صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جمع مدیران رسانه‌های ورزشی درباره تکمیل پروژه‌های ناتمام عنوان کرد: با مدیریت و دقت بیشتر بیش از آنچه که در تکمیل پروژه‌ها هدف‌گذاری کرده بودیم به اهدافمان رسیدیم. ما در تکمیل پروژه‌ها بسیار موفق عمل کردیم. هدف‌گذاری کرده بودیم حدود 500 پروژه را در کل کشور به بهره‌برداری برسانیم. چند پروژه دیگر هم در استان‌های دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. من برای بهره‌برداری از بیشتر پروژه‌ها به سفر می‌رم و 14 سفری که در طول دو ماه گذشته به استان‌ها داشتم تعداد قابل توجهی است. پروژه‌ها افتتاح شد جلسات خیلی خوبی با مسئولان استان‌ها برگزار کردیم اگر منابع باشد همین روند را در سال 98 ادامه خواهیم داد. 

وی ادامه داد: برگزاری صحیح انتخابات فدراسیون‌ها در موعد مقرر به ویژه 11-10 فدراسیونی که شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شدند از دیگر برنامه‌ها بود. موظف بودیم به خوبی و به سرعت انتخابات را انجام دهیم ما واقعا به آن معنایی که دوستان اشاره کردند به آن معنا که شما می‌گویید کاندیدایی نداشتیم. شرایط انتخابات به گونه‌ای است که طبق قانون هر کسی که صلاحیتش مورد تایید قرار گرفت در انتخابات ثبت‌نام می‌کند. 

سلطانی‌فر افزود: ما اگر بخواهیم دخالت کنیم نه اینکه ابزار دخالت را صددرصد داریم اما می‌توانیم تاثیرگذار باشیم که این کار را نمی‌کنیم. اگر قرار باشد من در یک انتخاباتی از مدیرکل استانم تمام قد حمایت کنم که اگر حمایت می‌کردم پیروز می‌شد این کار را نمی‌کنم تا این ذهنیت برطرف شود که من حتی از مدیرکلم حمایت نمی‌کنم تا انتخابات عادلانه برگزار شود. 

وی گفت: گاهی  اوقات از چند جا به من زنگ می‌زنند که 10 دقیقه نامزدها را ببینم بعد هم آنها می‌گویند که با وزیر بسته‌ایم. در هر رشته‌ای به من می‌گویند می‌خواهم نامزد شوم می‌گویم هر جور خودت می‌دانی، به کسی نمی‌گویم نامزد نشو. دو هفته قبل یکی از نامزدها نزد من آمد و گفت 22 استان رفتم ما دخالت نمی‌کنیم اما اخبار را رصد می‌کنیم که ببینیم نامزدها چند رای دارند. این فرد گفت 22 استان رفته به او گفتم فکر می‌کنی چند رای داری گفت 15-14 رای. به او گفتم بعید است 4-3 رای بیشتر رای بیاوری گفت چرا گفتم هیات‌ها زرنگ شده‌اند. هر کس به آنها مراجعه می‌کند می‌گویند به ما چیزی برسد رای می‌دهیم. به همه قول می‌دهند به او رای می‌دهند اما در آخر به هر کسی که دوست دارند رای می‌دهند در نهایت این نامزد یک رای هم نیاورد. 

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه انتخابات فدراسیون‌ها آزاد و قانونی است تصریح کرد: این روند را ادامه خواهیم داد. تغییر نسل مدیران جوان بسیار مهم است که این خیلی خوب انجام شده است. مدیران استان‌های ما زیر 40 سال سن دارند برای اولین بار یک خانم مدیرکل شده است. در انتخابات فدراسیون‌ها افرادی که 30-20 سال مانده بودند رفتند و جای خود را به جوانان دادند اکنون روسایی که انتخاب شده‌اند نسل جدید مدیران ورزش هستند که تحصیلات عالیه درسطوح تربیت بدنی بشمار رفته و از قهرمانان ملی محسوب می‌شوند. 

سلطانی‌فر در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه با محدودیت‌ها توانستیم نیازهای فدراسیون‌ها را تامین کنیم،‌ عنوان کرد: باید به سرعت دنبال منابع غیردولتی برویم. فعال کردن اقتصاد ورزش از دیگر برنامه‌های ما بود که مرکز مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری در ورزش تشکیل شده و فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وزیر وزش درباره ساخت موزه ملی ورزش، المپیک و پاراالمپیک خاطرنشان کرد: با تدبیر صالحی امیری و همکاری خوب با کمیته ملی المپیک بحث موزه ورزش،‌ المپیک و پاراالمپیک را در هفته اول سال جدید راه‌اندازی می‌کنیم این اقدام بزرگ و اساسی که جامعه ورزش منتظرش بودند تحقق پیدا خواهد کرد. برگزاری المپیاد استعدادهای ورزشی بین 400 هزار نفر نوجوان 16-12 ساله برگزار کردیم که از داخل ‌آنها استعدادهای خوبی را شناسایی کردیم. قانون منع بکارگیری بازنشستگان که چالش بزرگی به نظر می‌رسید اجرایی شد باید بگویم وقتی همدلی،‌هماهنگی و آرامش باشد زمانی که از حاشیه‌ها دور باشیم هر مشکل و گره‌ای را راحت می‌توانیم باز کنیم. 

سلطانی‌فر در ادامه صحبت‌هایش درخصوص وضعیت فوتبال کشورمان عنوان کرد: تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی در سخت‌ترین گروه بهترین نتیجه را گرفت. در لیگ قهرمانان آسیا دو باشگاه ما بعد از سال‌ها به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند که یکی از آنها تا فینال رفت. اعتقاد دارم اگر این تیم محدودیت جذب بازیکن نداشت می‌توانست قهرمان آسیا شود. در جام ملت‌های آسیا هم ما پتانسیل قهرمانی را داشتیم مقابل ژاپن روی اشتباه فردی گل خوردیم. اگر از سد ژاپن می‌گذشتیم قطر را به راحتی شکست می‌دادیم و قهرمان می‌شدیم. چون شکل بازی قطر راحت‌تر از ژاپن است. 

وزیر ورزش درباره خصوصی‌شدن سرخابی‌ها یادآور شد: این دو باشگاه که 50 میلیون هوادار دارند بعد از چند سال به ثبات رسیده و وضعیت خوبی دارند. ما این دو باشگاه را سر و سامان دادیم و تلاش این است سازمان خصوصی‌سازی سال 98 بتواند این دو باشگاه را خصوصی کند. طرح از ما بود اما اجرای آن از طرف سازمان خصوصی‌سازی است. عزم و اراده این است که این دو باشگاه خصوصی شوند. 

وی با اشاره به تعامل خوب بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تاکید کرد: تعامل خوبی بین این دو وجود دارد در حال حاضر دو وزیر داریم. صالحی امیری و خودم. هرجایی دچار مشکل شوم یا در تصمیم‌گیری‌ها تردید داشته باشم با صالحی امیری مشورت می‌کنم هرچند این موضوع مربوط به وزارت ورزش باشد. او هم چنین رفتاری را دارد.

نظر شما