شناسهٔ خبر: 31802530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در صحن علنی مجلس؛

لاریجانی: به حادثه تروریستی نیوزیلند «مشکوک» هستیم؛ وزارت خارجه ریشه‌یابی کند

خبرگزاری میزان- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی نیوزیلند گفت: ما مشکوک هستیم این حادثه فقط به بهانه نژادپرستانه بوده[باشد]؛ امکان دارد پشت صحنه‌های مهم تری داشته باشد و دولت‌هایی در آن نقش دارند که ابعاد مختلف این حادثه باید کشف شود.

صاحب‌خبر -

لاریجانی:گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ علی لاریجانی در جلسه علنی امروز یکشنبه در سخنانی ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) گفت: لازم می‌دانم از پذیرایی و دقت نظر ملت و دولت دوست و برادر عراق تشکر کنم که در سفری که آقای رییس جمهور به این کشور داشتند در زمینه‌های مختلف چه در بخش اقتصادی، چه همکاری‌های سیاسی و امنیتی و گفتگو‌هایی که می‌تواند زمینه همکاری‌های زیارتی و توریستی میان دو کشور را فراهم کند و هم در زمینه توافق نامه ۱۹۷۵ که تصمیمات بسیار ارزشمند و خوبی در آن گرفته شد تشکر کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این سفر با دقت نظر و رفتار صمیمانه همراه بود ما از ملت رشید و دولت عراق و همه احزاب، گروه‌ها و اعشایر که در این سفر همکاری داشتند و مخصوصا از آیت الله سیستانی که ملاقات بسیار سودمند و سازنده‌ای با رئیس جمهور محترم کشورمان داشتند کمال تشکر را داریم. امیدواریم وزارت امورخارجه کشور پیگیر انجام توافقات انجام شده باشد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اقدام وحشیانه و تروریستی در نیوزیلند تصریح کرد: لازم است اقدام بسیار وحشیانه تروریستی در نیوزیلند را به صدمه دیدگان در این حادثه تسلیت بگویم. این حادثه هشدار دهنده برای همه ملت‌ها و کشور‌ها است که مراقب باشند. حرکات زیرپوستی تروریستی ظاهری متفاوت دارد، اما خاصیت آن تروریستی است. باید مراقبت‌های لازم صورت گیرد.

وی توضیح داد: اینکه در سال‌های اخیر رفتار‌ها و افکاری در زمینه هراس از مسلمانان و تفکر اسلامی تبلیغ می‌شود می‌تواند باعث بروز اینگونه حادثه‌های تروریستی باشد. البته ما مشکوک هستیم که آیا واقعاً این اقدام به بهانه و جریان نژادپرستی انجام شده یا پشت صحنه دیگری دارد و یا اینکه دولت‌ها نقش داشته‌اند. باید ابعاد حادثه بررسی شود. لازم است وزارت خارجه از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و دبیرکل بین‌المجالس اسلامی اخذ موضع جدی را در دستور کار قرار دهد.

لاریجانی تاکید کرد: اینکه اینقدر وحشیانه به نمازگزاران در حال عبادت حمله شده است را نباید به سادگی از آن گذشت. قطعاً اگر کشور‌ها درست عمل می‌کردند جرأت اینگونه حملات وحشیانه به وجود نمی‌آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان در سال ۹۷ گفت: نمایندگان در کمیسیون‌ها مختلف و فراکسیون‌ها و یا در جلسات علنی و غیر علنی و مناطق خود پیگیر مشکلات مردم بودند. گرچه سال ۹۷ به دلیل شیطنت‌های آمریکایی‌ها درباره توافق هسته‌ای و برخورد‌های ماجراجویانه تلاطم‌هایی از نظر اقتصادی داشتیم، اما بیشتر دغدغه نمایندگان این بود که با حضور در مناطق و گفتگو با مدیران اجرایی استان‌ها و سطح ملی مشکلات را کاهش دهند.

لاریجانی اظهارداشت: در همان ابتدای سال ساز و کار‌هایی برای کنترل مسائل تدوین شد. امیدوارم سال آینده سال بسیار پرفروغی باشد که کشور آرامش بیشتری داشته باشد و اتحاد ملت هم قوی‌تر شده و اشتغال کارآمد برای مردم به خصوص جوانان فراهم شود که همت نمایندگان هم مصروف به این امر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سال جدید را به نمایندگان و مردم تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم سال آینده سالی پر از آرامش اتحاد و اشتغال کارآمد برای ملت ایران باشد.

انتهای پیام/

نظر شما